På lunchäventyr

Idag skulle jag gå och kolla efter en grej i ett av uthusen på gården innan lunchen, när jag kom in där var det en söt liten fågel där inne, nivet en sån med gult på bröstet, sparv eller något? Det var synd om fågeln, den var rädd och flög in i en fönsterruta men kunde inte ta sig ut. Jag vågade inte heller lämna dörren öppen, då finns ju risken att en katt blir instängd där istället!
När jag promenerade därifrån och hem för att fixa lunchen råkade jag hamla i värsta bi-svärmen, det var helt sjukt, surrade som bara den. Jag sprang bara rakt igenom, och överlevde!
Efter lunchen var det dags för lunchpromenad, idag gick vi ner till älven där vi skulle dra upp båten, KB med baklastaren och jag & Carina drog, det gick finfint! Sen tog vi promenaden till postlådan där det bara fanns tidningar, posten hade varit uppe på gården, bah! Men en bra tur blev det, nyttigt och uppfriskande när man annars sitter hela dagen på kontoret!
Nu är det tillbaka till jobbet som gäller, slut på lunchäventyren!

Kommentarer
Postat av: pelle

Fan, vilken årstid lever ni i? Bin nu?

2008-10-06 @ 17:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback