Long time, no see

Igår träffade jag då som sagt Marielle för sista gången på länge. Förmodligen blir nästa gång i april eller så. Om vi lyckas tima att vara i Värmland samtidigt då. Jag hoppas redan på det!
Ni vet väl att Marielle är min bästa vän? Och min bästa vän ska åka och jobba som reseledare i Thailand. Hon åker inte förrän på måndag, så avskedet blev inte så smärtfyllt då det ändå kändes som det var länge kvar tills hon åker! Vi kommer ju säkert höras massor innan ändå - även om vi ska ut och åka båda två. Men min Marielle är bäst, nivet. Hon & jag mös med te igår, promenerade med hundarna och hade det trevligt som bara den! Ungefär som vi brukar ha det, hundpromenader har det blivit många i höst, minsann! Fler än någonsin i mitt liv tidigare, skulle jag vilja påstå!





I eftermiddag ska jag & Kolbjörn på jobbmöte i Karlstad och sen ikväll ska vi hämta Kari vid flyget, så vi tänkte ta tillfället i akt att gå på bio medan vi väntar. Det ska bli trevligt, jag ska bara försöka hitta biocheckarna jag fick av Marielle!
Har någon något tips på film? Vad borde vi se?


Alla bilderna är från BioFach 2007, en mässa i Nürnberg som jag varit på varje år sedan 2003. Nästa år blir alltså den sjunde gången jag åker dit. Det är en stor, ekologisk mässa och det är den jag i huvudsak är anställd för just nu, för att planera monter och sådär. Som sagt, dessa bilder är från 2007 - då var Marielle med (visst är hon snygg?) och på sista bilden är jag & Kolbjörn på "Barfüsser" (hur gör man ett tyskt dubbel-s?). Trevlig resa var det, minsann!
Iår, däremot, fick jag blindtarmsinflammation och blev liggandes på ett tyskt sjukhus i 5 dagar och missade hela mässan! Illa & trist, men nu tar jag nya tag och nästa år ska det bli jättebra!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag ser gravid ut på den första bilden. Så snyggt fall på klänningen där 8) HAHA

2008-10-22 @ 10:54:32
Postat av: Tommy

Bader Meinhof komplex, bra film!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback