Håkan och jag

Om mindre än en månad är det dags för min 14e konsert med Håkan Hellström. Jag är aldrig så lycklig som innan, under och efter en Håkan-konsert. Den här gången kommer jag befinna mig på Nöjesfabriken i Karlstad, innan ska Paul vara DJ, det kan nog bli riktigt skoj.
Men när jag nu kommer till min 14e konsert tycker jag att det är dags att summera de 13 första (Jag får återkomma när jag är på 26).


Kalas 2003 - Det här var min första Håkan-konsert, jag var 15 år och galet förväntansfull. Tyvärr skulle ju en väldig massa andra också spela, artister som Lars Winnerbäck, Marit Bergman, Magnus Carlsson (från Weeping Willows) och några fler som jag knappt ens lagt på minnet. Det här var på den tiden då jag inte ens hade börjat lyssna på Winnerbäck än, jag var alltså helt och hållet där för Håkan. Håkan skulle spela sist men jag placerade mig beslutsamt vid staketet vid stora scenen för att vänta. Men i ärlighetens namn tröttnade jag någon gång där mitt i. Detta är mindre viktigt, det jag vill komma fram till är att det här ändå måste vara mitt finaste minne av en konsert, det här var på den tiden Håkan fortfarande avslutade med Vi Två, 17 år (jag har dock hört att låten numera är tillbaka i låtlistan), och det var galet fint. När konserten var slut sjöng alla det där som låten slutar med, nivet, oh-ååohoh-oh-ååohoh, och det var så mycket folk att när man gick från Bananpiren i Göteborg, och över bron mot stan, var det folk både ovanpå bron och nere under, och alla sjöng det här. De där uppe sjöng och de där nere svarade, och så fortsatte det.

Lisebergshallen 2005 - jag & min dåvarande klasskamrat Mikaela begav oss söderut, det här var min andra Håkankonsert, Mikaelas första. Vi träffade forum-folk och förfestade hemma hos Partille-Peter. Det här är en av få (möjligtvis den enda) Håkan-konserter där jag varit alkoholpåverkad. Vi hade galet skoj, var riktigt bra på att lyckas ta oss framåt, hamnade längst fram, Håkans byxor sprack, Mikaela fick en kram av Håkan och sen var det inte så mycket mer med det.


Håkan i Lisebergshallen

Stockholm 2005 - Jag & min bror såg Håkan i Stockholm, var det Annexet, tro? Något av småställena runt Globen i alla fall. Den här spelningen finns det inget väldigt att säga om, den var fin och bra - på Håkan-vis, men inte så mycket mer.


I stockholm, 2005

Hultsfred 2005 - Jag drog på Hultsfredsfestivalen, min första festival. Jag åkte dit med bror, men var där med Joz. Vi var fulla och glada och jag såg Håkan och var lycklig. Det var dock inte samtidigt, jag var inte full när Håkan spelade. Det var riktigt häftigt, så sjukt mycket folk och där stod jag - längst fram.

Arvika 2005 - Jag hade varit i Norge, och tog en sväng förbi Arvikafestivalen på vägen hem för att kika lite på Håkan. Håkan var vin som vanligt. Den här konserten var den röjigaste jag hade upplevt med Håkan hittills, den var galet bra och publiken på topp. Hela publiken ramlade runt, man hamnade i högar, reste sig igen för att åka 7 meter åt andra hållet. Det var röj och skoj som sjutton!


Håkan på Arvikafestivalen 2005

Where The Action Is 2005 - Även den här konserten såg jag tillsammans med forumare, som var de jag hängde med om jag åkte till Göteborg på den här tiden. Vi stod ganska långt ifrån, på sidan, det var fint men det var inget väldigt speciellt. Mitt roligaste minne från den här kvällen är inte ens från Håkans spelning utan från The Ark, då vi körde vår coola dans till "Let your body decide", och Ola Salo tog efter och dansade också vår coola dans.


Where The Action Is i Göteborg, 2005

Liseberg 2005 - Jag har faktiskt väldigt vaga minnen av att jag över huvud taget var där, jag vet att jag var det och jag vet att jag var där tillsammans med forumvänner - återigen förfest hemma hos Partille-Peter. Vi kom dit sent, alldeles när det skulle börja, och innan själva konserten kom igång spelade de en ny låt, jag minns inte längre vilken. Det var många frågetecken kring det här senare, minns jag. Vilken var låten? Varför spelades den? De hade stora häftiga ballonger, men jag kommer inte ihåg så mycket av själva konserten (i själva verket är jag väldigt kass på konsert-minnen!)


Liseberg, stora scenen, september 2005

Nöjesfabriken 2006 - Äntligen var jag 18, äntligen kunde jag se Håkan på Nöjesfabriken. Jag var lycklig, det var första gången jag gick på krogen efter jag fyllt 18 och det var superfint. Publiken var dock kass, det var trängsel som bara den trots att det inte alls var så mycket folk, jag höll på att kvävas mot staketet, någon spydde på Tims rygg och det var allmänt stökigt. Men ack, så vackert!


Håkan på Nöjesfabriken i Karlstad, mars 2006

Peace & Love 2006 - Peace & Love var galet över huvud taget, men Håkan var otroligt fin. Det var tyvärr sjukt hårt tryck även här, efter halva konserten orkade jag inte vara mitt i smeten mer, så jag och Jasmine gick och satte oss på en trottoarkant, men efter två låtar där kom jag på att "vad fan håller jag på med? sitter ner under en Håkan-konsert? är jag galen?", så vi tog oss upp igen och röjde järnet resten av konserten. Det var en riktigt bra konsert, även om jag inte var helt på topp.


Peace & Love i Borlänge

Gröna Lund 2006 - Jag var där med Joel, vi hade galet skoj och det var sjukt mycket röj. Publiken var på topp och jag var på topp. Det var hur skoj som helst och antagligen min bästa Håkan-konsert hittills. Publiken ramlade åt alla håll, alla var glada och ramlade tillsammans, ingen blev klämd eller skadad, men alla röjde hårt! Någon kille hoppade upp på scen och blev jagad av en vakt, Håkan var glad, vi var glada. Att det dessutom var min 10e Håkan-konsert gjorde det hela ännu roligare

Liseberg 2006 - För första gången skulle jag få ta med min älskade Marielle på en Håkankonsert! Vi åkte tåg ner utan att ha någonstans att bo, gick på konserten som var galet bra. Vi sjöng tillsammans och var lyckligast tillsammans. Sen drog vi ut och festade, för att fördriva tiden tills första tåget till Karlstad skulle gå nästa morgon. Superskoj även om konserten inte var den allra bästa.

Stockholm 2008 - Jag & Marielle igen. Jag bodde i Norrland och hon i Karlstad, vi bestämde oss för att ta en helg tillsammans i Stockholm och hade galet skoj. Konserten var inte den röjigaste men otroligt bra, den var väldigt lång med många fina låtar, mycket skoj och hur fint som helst, ren & skär lycka. Konserten var på Fryshuset, och äntligen fick jag höra Vi två, 17 år igen - lycka!

Arvika 2008 - Festivaldags igen, jag åkte, återigen, bara dit över dagen, mest för Håkans skull. De första låtarna satt jag med Adrian under ett träd och njöt, men efter en stund kunde jag inte hålla mig längre utan begav mig in i publiken och dansade och sjöng. Även det här var riktigt, riktigt fint.



Jag har blivit sämre och sämre på att ta med kamera på konserterna. Allt medan jag lär mig att fota bättre gör jag det mindre.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Lena, var var konserten i Stockholn sist?

Postat av: anna

fin läsning, lena :) vi har nog samma känslor innan, under och efter konsererna med håkan. du har sett honom några fler ggr. jag är inne på 6 ggr. men man tröttnar aldrig aldrig!

2008-10-06 @ 18:17:25
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback