Gossip Girl

Detta är en gästblogg, skriven under pseudonymen Gossip Girl.

Kanske har ni hört talas om mig, eller läst något av mina inlägg förut. Jag går under pseudonymen Gossip Girl. Det ni ska få höra om L är inget annat än sanningen. Att ta reda på sanningen om L har varit svårt, men med livet som insats tänker jag (Gossip Girl) avslöja några av hennes allra mörkaste hemligheter. Förbered dig på det värsta.

L har ett passionerat förhållande till allt som är gjort av choklad. Det var ingen vacker syn när hon gav sig på kladdkakan hennes mormor hade med sig till faderns födelsedag. Har ni sett filmen Matilda? När Bruce tvingas äta upp chokladtårtan som var gjord av blod, svett och choklad? Det var ingenting i jämförelse till L:s beteende. Ännu värre var det när hon åt upp innehållet i alla barnens påskägg förra året. De stackars barnen grät sig till sömns i sju veckor efteråt. L är nu bannlyst från familjens påskfirande.

Jag upptäckte under mina studier att L har ett annorlunda förhållningssätt till.. Just det: sex. För många är detta inget nytt, men var tacksamma för att ni slipper studera det från 3 meters avstånd. En gång såg jag henne sms:a mitt under akten. Jag undrar vad hon skrev? Kanske var det till en annan harmlös man som förälskat sig i henne. L har inga gränser. L visar ingen nåd. Inte för någon.

L har en märklig ordning på sina tillhörigheter. CD-skivor, böcker och dylikt är uppradade i följande ordning: kronologisk och alfabetisk. Ibland är det även färgkoordinerat. Men ser man till resten av hennes ägodelar möts man av ett kaos utan dess like. Vad är det som gör att hon ibland har en sådan utomordentlig ordning, och att hon ibland bara struntar i det? Säkra källor säger att L växte upp med asfalterade sandlådor och trasiga leksaker. En del menar att detta kan vara en av anledningarna till hennes förvirrade förhållningssätt till ordning. Andra menar att det är på grund av lathet. Gossip girl börjar ana vilket som stämmer.

Något jag lagt märke till är att L ofta använder strumpor med hål i. Kan hon vara drabbad av dålig ekonomi? Men varför bär hon då dessa dyra smycken, designerhandväskor och märkeskläder till vardags? En vanlig dag på Konsum i Munkfors såg undertecknad henne med den senaste IT-väskan från Mulberry, Gucci-scarf och nya Louboutin-skor. Detta ackompanjerades med en rockig t-shirt. Vem är det L vill framstå som? Är pressen för hård från hennes överklass-vänninor? Under studierna upptäckte jag hur viktigt 'appearance' är för L och hennes väninnor. Stil och klass framför mat på bordet. Detta resulterade i att L många gånger endast åt snabbmakaroner under månadens mitt. Inte undra på att hon frossade i sig barnens påskägg...

Slutsats: För L är livet en inre kamp. Vem är hon? Vad vill hon? Vart ska hon? L vet inte, men Gossip Girl börjar ana....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback