Ålsta-saknad


Jag tittade igenom min blogg lite och tyckte att den var hemskt tråkig, det var länge sen jag la upp en bild. Så nu tänkte jag visa er en bild från december förra året, en bild som visar både en känsla och ett ställe jag saknar. En årstid och ett ljus jag saknar. Det kan nog inte bli vackrare än såhär!

Jag saknar ofta Ålsta, tiden där, människorna, landskapet, snön, allt roligt vi gjorde.
Jag hittade bilder från när vi pysslade & bakade. Jag pysslar & bakar aldrig längre! Eller jo, jag bakade i förrgår. Men det är inte samma sak! Marielle var här, vi hade jättetrevligt & sådär, men det är inte som på Ålsta.
På Ålsta kunde vi sitta och lägga pärlplattor en hel kväll, vi gjorde julkort och allt möjligt. Jag saknar grejen med att göra saker tillsammans med många andra och jag saknar grejen med att ha folk att hänga med utan att man gör någonting alls. Att bara sitta i datasalen, göra helt olika saker men ändå ha någon att prata med om man känner för det.
Jag saknar att ha så många runt mig som man alltid kan prata med om allt, som vet så mycket om en, som man har gemensamma planer med.


Ålsta var en fin tid, kanske den bästa i mitt liv? Jag tror för övrigt att jag ska åka till Stockholm snart, hälsa på folk. Träffa vänner, framför allt uppleva lite Ålsta-nostalgi!

Dessutom saknar jag vinter & mys. Snö, kom hit! Kom snart! Jag vill ha vinter - NU!

Kommentarer
Postat av: anna

du borde flytta upp till norrland om du gillar snö så mycket ;) byta plats med jesper. han hatar snö. jag också. men jag kan erkänna när jag ser bilden saknar man snön och mysheten lite :)

Postat av: pelle

Du får flytta dig igen, vettja! ;D

2008-10-10 @ 14:19:08
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Cookie- Alexandra, KAKHUSET

åÅÅÅH vilken fantastisk bild! :D

2008-10-10 @ 21:49:10
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback