Första advent

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
då gläds vi åter alla att fira få advent.


Idag är det första advent, adventstid. Det är fint, jag tycker om advent, jag tycker om att pynta adventsljusstaken och jag tycker om att det snart är jul. Adventstid innebär mycket mys, mycket pyssel och mycket gemenskap. Idag har jag pysslat ihop min första julklapp, det blev jättefint. Jag har även pyntat adventsljusstaken (ovan) och ätit pepparkakor. Jag har letat mig galen efter min adventsstjärna som är totalt borta och mamma har hängt upp några andra (nedan) och fått mig att inse att min nog inte hör till julen iår, den kommer väl fram i mars eller så..


I fredags träffade jag Anna, förresten. Det var jättetrevligt, vi åt och shoppade och fikade och åt. Haha! Det var i alla fall hur skoj som helst, och det kändes inte alls som vi aldrig hade setts förut! Tack för i fredags, Anna!
På kvällen hade min bror födelsedagsfest, det var jättetrevligt och sen blev det ankan. På Ankan hängde jag mest med en burundian (mamma sa att det heter burundier, men jag tycker burundian låter skojigare) som var ganska trevlig, men sen dissade jag honom och kom på att jag ville bli full, så 5 i 2 köpte jag jäger till mig & Susanna, sen hetsdrack vi både öl och cider och gömde oss när de stängde för vi ville vara kvar. Fast vi var nog inte så bra på gömmandet, vi gick mest bara ut på balkongen, haha. Sen gick vi hem till dem och då var alla jättefulla. Men skoj hade vi!
Igår firade vi bror här hemma på gården.

Summa summarum; en riktigt fin helg!

Kommentarer
Postat av: Stefan

du hade också adventsdikten med i dagens blogg:d

Postat av: Anonym

Godnatt!! :)

2008-12-01 @ 01:00:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Carita

Åh, det lät riktigt mysigt :*

December, juletider och advent är ju liksom bland det mysigaste på hela året. Eller ja, det ÄR det mysigaste (:

2008-12-01 @ 07:33:03
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback