Min bästa vän, Marielle

När jag ändå håller på med de här dagens-inläggen kan jag lika gärna berätta om dagens lycka (so far):

Marielle är inne på msn! Det är första gången sedan hon åkte, tror jag. Första gången vi skrivit till varandra. Visst facebook och sms i alla ära (för att inte prata om det fina vykortet), men det är så härligt att ha henne och känna att man kan ventilera lite. Det är helt sjukt så jag saknar henne, och det blir ju inte bättre av att jag är här hemma alldeles ensam, och inte träffar folk alls!
Jag saknar att ha henne hemma och gå på ankan med, jag saknar att ha henne hemma och dricka te med, jag saknar att ha henne hemma och promenera med hundarna, jag saknar att ha henne hemma och dricka rödvin, jag saknar att ha henne hemma och kunna ringa när jag vill, jag saknar att ha henne hemma och kunna prata och prata och prata med, jag saknar att ha henne hemma och kunna ventilera mina känslor, jag saknar att ha henne hemma och bara vara med, jag saknar att ha henne hemma helt enkelt.

Marielle är min bästa vän, har jag sagt det? Hon är den finaste jag vet, och det bästa som finns. Hon är min närmsta vän, och den som alltid finns där. Hon är världens sötaste människa och att inte få träffa henne innan mars-april någon gång (som tidigast) tär verkligen på mig. Marielle är reseledare i Thailand, förresten, det är därför hon är borta.
Jag skulle så gärna hälsa på henne, men det är långt, kostar pengar och tar otroligt mycket tid - jag jobbar ju!

Men Marielle, glö mig inte där borta - du vet att jag är kvar här hemma och väntar på dig, och du vet att du är världens bästa & finaste!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag alskar dig, min bastaste van. Det ar inte utan tarar i ogonen jag skriver det har, for jag kanner precis som du. Miss you like crazy.

Postat av: Kalle

ah så jag väckte dig att du ville ut:P

bra

man ska va socialt, ut å träffa folk

det mår man bra av

man behöver inte va drängfull

men möta nytt folk iaf tycker jag!

det är så mycket lättare i vardagen om man har roligt :D

2008-11-15 @ 16:00:47
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Karin

skönt att det finns fler:) men du pluggar väl ändå och träffar folk där?

2008-11-15 @ 16:05:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

mm då sitter vi i samma sits.. känns ju rätt kört liksom:D man får försöka göra det mysigaste möjligaste av tillvaron ändå liksom!:) Jag saknar det där kunna "åka hem till mamma och pappa ett par dagar".. eller min och min bästis" fikarundor" på stan som vi hade i stort sett varje dag.. nu gör man ju allt själv, handlar själv, kollar film själv, tränar själv, äter, sover haha ja allt:) jag hoppas bara att jag inte kommer bli galen av det:)

2008-11-15 @ 17:57:32
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

då är det tyvärr inte "lika hemskt" för dig.. eller jo förstår dig! jag har också bott hemifrån i tre r nu men skulle göra vad som helst för att få bo hos mina föräldrar just nu.. dom bor ju 70 mil bort.. jag är verkligen helt ensam hela tiden.. rätt jobbigt.. så du gör rätt val!!



det jobbiga för mig är att jag absolut inte vill bo här "länge" till, men om jag flyttar är jag ju arbetslös.. hur tar man det steget?!

2008-11-15 @ 20:36:14
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback