Fredagsnederlag

Jag känner mig så sjukt lurad! Jag sitter här med saxen i handen men kan inte förmå mig att klippa, det känns som att om jag klipper lite i kartongen är det som att jag klipper sönder mig själv. Eller, i alla fall de 16 000 kr jag betalat för datorn.

Jag ringde CSN-kortets kundtjänst igen idag, men han sa att jag måste ringa Apple. Jag ringde Apples kundtjänst och jag kan inte säga annat än att det finns inget värre än Apples kundservice! Jag kan ju förstå hur mannen där bakom kan vara så rik, det är inte konstigt när de är så förbannat snåla och ohjälpsamma, när de ska krångla till allt så hemskt!

Jag har en teori om att anledningen till att hela grejen med att fixa den här rabatten är gjord för att vara så krånglig som möjligt, bara för att så få som möjligt ska orka ta tag i det. Hur många timmar är det värt att lägga ner för att få tillbaka en tusenlapp när man köpt en dator för 16 000?
Jag tror, på riktigt, att de räknar med att så få ska göra det här att det inte blir nog mycket arbetstid nedlagt på det för att det ska bli några pengar som går minus. För det klart det kräver arbetstid även från Apples sida.
Varför kunde man inte bara ansöka om det här direkt på internet och få rabatten avdragen när man betalar? Fattar ni hur mycket det hade underlättat både för Apple själva och för kunderna? Jag hatar företag som inte har någon moral, som inte kan vara minsta vänliga. För ni vet väl att kunden alltid har rätt? Jag funderar på att göra som Marielles pappa och ringa och kräva att få prata med någon hög chef (i hans fall var det i och för sig på McDonalds, men det spelar ingen roll) och säga att jag inte tolererar det här!

På Apples kundtjänst sa de alltså att jag skulle klippa sönder kartongerna för att skicka in orginaletiketterna till dem. Jag vill inte klippa sönder kartongen till min dator, så jag frågade hur jag ska göra om jag behöver någon reparation någon gång, tjejen svarade att då behövs inte streckkoden. Jag frågade hur jag gör om jag vill reklamera något, tjejen sa att jag aldrig ska behöva streckkoden, så det är ingen fara att jag klipper bort den. Mer än att jag får en trasig kartong då, förståss?
Samtidigt inser jag ju att jag inte kan klandra tjejen på kundservice, hon gör bara sitt jobb och säger det hon fått instruktioner om att säga, hon kan inte ändra något eller besluta saker. Det är totalt meningslöst att bli arg på henne.

För övrigt sitter den där förbannade etiketten på ett ställe på kartongen som det är nästan omöjligt att klippa i, och jag börjar nästan gråta över det här. Men jag tänkter tamejfan inte ge upp, inte alls!
Men jag vill ju inte klippa sönder min kartong!

Kan någon, snälla, berätta för mig hur jag ska göra? Ska jag tolerera det hela och bara klippa sönder och göra som de vill? Vad innebär en trasig kartong? Är det någon som vet om man någonsin har behov av kartongen eller streckkodsetiketterna?
(
Stefan, var är du när jag behöver dig?)



Hela den här grejen är väldigt tråkig, för det suger musten ur mig och tar liksom över glädjen över min nya, fina dator. Jag vill inte tänka på såna här problem, jag vill vara glad över att ha en ny Macbook, jag vill leka med den utan att behöva bekymra mig mer!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Bloggen om booken.

Postat av: stefan

du behöver inte kartongen om du inte ska hävda öppet köp inom fjorton dagar. annars kan du bara klippa vilt. fråga annars vad på streckkoden de behöver, kanske räcker det med en kopia på den.

2008-11-14 @ 13:06:31
URL: http://olydnad.wordpress.com
Postat av: Karin

ja det är sjukt.. de måste vara missnöjda personer haha

2008-11-14 @ 13:07:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: julia

lenin. hjälp mig. hur gör jag? okej etiketten på datorkartongen, men ska man ha etiketten från ipoden också? och vart sitter den? jävla meck alltihopa, värt 1000 spänn? kanske.

2008-11-16 @ 11:39:45
URL: http://evakuera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback