Dementering av min egen fyndighet

Jag har fått flera kommentarer om att jag är fyndig och liknande, rörande det här inlägget. Nu är det så att jag inte alls vill ta åt mig någon ära för något av dessa uttryck!

Eko-reko är mer eller mindre ett vedertaget uttryck, det används ofta, det finns en tidning som handlar om ekologiskt (och ges ut av KRAV) som heter Reko. Helt enkelt något som används lite här & var och absolut inget jag hittade på igår.

Det är tur att det är kul med kultur är bara en fyndig grej som jag jämförde med. Jag använde citat-tecken för att visa att det inte var något jag hittade på där & då. I själva verket är det min bror & hans kompis som kom på det uttrycket (såvitt jag vet) för ett antal år sedan under en oändlig dag med ogräsrensning på sommarjobbet.

Kommentarer
Postat av: pelle

Bra att du dementerar, Lena. BRA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback