Alldeles för mycket dagligt dravel

Svara på vad du tycker om min blogg & gör det här!

Vad gör man på jobbet när man knappt har något att göra? Alltså, jag har saker att göra, men det står verkligen helt still just nu. Jag vet inte vad det är med folk den här veckan, men jag har kanske fått 5 mail på två dagar nu. Och då har jag nog skickat i alla fall 30 mail bara igår. Varför svarar ingen på mina mail?

Jag blir alldeles handlingsförlamad när jag inte får några mail, det blir inga nya grejer att ta itu med. Det finns ju annat jag kan göra, jag har listor på saker som ska göras, det är inte det. Men jag har så svårt att bara beta av en lista från början till slut, många punkter kräver mail-svar och andra kräver att jag frågar någon hur saker ska göras eller så (behöver jag nämna att jag är ensam på kontoret tillsammans med hon som är ekonomiansvarig?).

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra, jobbet räcker inte till, jag är bara trött konstant och jag får dåligt samvete om jag gör saker som det här (skriver blogg, läser bloggar, kollar facebook och så vidare) på jobbet, jag kan ju inte ta ut arbetstid för det och då slutar det helt enkelt med att jag knappt jobbar någonting alls! Jag får ihop så galet få timmar om dagarna nu, det finns för lite att göra. Men jag har fått veta att det inte gör något om jag så licker 40 timmar minus, för det kommer jag allt jobba ihop igen. Det tvivlar jag ju inte på, det är ju bara att jobba heltid i fyra veckor så är det kirrat! Lätt som en plätt, javisst!

Men ändå, jag får dåligt samvete för all tid jag inte jobbar, för att jag inte går till jobbet förrän 9, för att jag inte jobbar när jag är här, för att jag.. nej, jag vet inte. Just nu kretsar många tankar runt så väldigt mycket, jag är sugen på att flytta, jag är sugen på att plugga, jag är sugen på att jobba med annat (olika saker & kriterier hela tiden), jag är sugen på att inreda en lägenhet, jag är sugen på att bo kollektivt... Ja, ni fattar nog mitt dilemma!
Just nu känns mitt liv så tomt, som att jag går i en cirkel: sängen-jobbet-middagsbordet-sängen-jobbet.... ja, ni fattar. Jag rör mig sällan utanför de kretsarna, jag orkar inte med någonting, jag klär mig aldrig snyggt, jag är aldrig i stan, jag har inte ens använt örhängen på säkert 2 veckor (snart växer väl hålen igen?). Jag behöver lite förändring i min tillvaro, helt enkelt.

För övrigt funderar jag på att åka till Stockholm i helgen, bra eller dålig idé? Det blir ju i alla fall ett avbrott i vardagen!

Kommentarer
Postat av: stefan

intressant blogginlägg: http://henrikalexandersson.blogspot.com/2008/11/klimatet-igen.html

2008-11-19 @ 11:53:03
Postat av: Marielle

Aterigen denna beslutsangest.

2008-11-19 @ 12:02:00
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: Kolbjörn

klart du ska åka till Sthlm! Gör något - det låter som du håller på att växa fast i arbetsstolen... :)

2008-11-19 @ 15:05:46
Postat av: anna

vad tråkigt att du känner som du gör. men jag förstår vad du menar när allt blir lite för alldagligt. du får gärna inreda min lägenhet när jag skaffat mig en. och nästa vecka ska vi gå på stan och då ska jag se till att du köper massa snyggt :)

2008-11-19 @ 21:09:59
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback