Jobbsnack

Jag tänker hela tiden på saker jag ska skriva i bloggen, men minnet är lite sådär, va.. Jag borde göra som Pelle & ha ett block. Men jag hade inte hunnit skriva det i blocket heller, jag menar, det är svårt att skriva och jobba samtidigt. Bah.

Mitt på dagen idag var jag galet trött, det var så sjukt mycket folk att jag trodde jag skulle dö. Jag ringde förstärkning (mamma) för att jag ens skulle hinna bre min lunchsmörgås. Det kom varor från många håll, mejeri-kylen gick sönder så jag var tvungen att bära in alla mejerivaror i stora kylrummet, samtidigt som jag var tvungen att packa upp två leveranser, hade en lång kö med kunder och helt plötsligt blev tvungen att tömma minnet på kassaapparaten. Stressigt värre, så när mamma kom var jag på lite dåligt humör, ville äta och få allt undanstökat, när man är två hinner man ju även om det är kunder.
Igår var det lugnt, då kom inte första kunden förrän en halvtimme efter öppning, det var skönt att hinna städa och fixa och sånt. Sen förflöt hela dagen lugnt, med flera pauser och sådär. Men idag var väl första kunden där vid 5 över 9, sen var det fullt till klockan 13. Galet! Och lastbilar och folk som ville ha kaffe och ojojoj. Jag blir alldeles stressad bara av att tänka på det.
Men sen blev eftermiddagen rätt lugn, det var otroligt skönt. Jag kunde slappna av och är inte galet trött nu på kvällen heller, trots att det ändå var en riktigt bra dagskassa, för att vara onsdag!

Snart ska jag ut och klippa gräs, som att mina fötter inte är nog trötta av så många timmar i stående läge. Men efter idag har jag faktiskt jobbat mer än hälften av dessa veckor jag har Skafferiet, jag vet inte om det är skönt eller tråkigt.. På ett sätt är det ju skönt att man kan få lite mer tid över sen, men samtidigt gillar jag att vara i Skafferiet, det är ett passande jobb för mig, jag trivs. Dessutom tjänar jag ju bra när jag är där, med tanke på att det är så långa dagar och sådär! Jag kommer i alla fall komma upp i över 55 timmar den här veckan också!

När jag cyklade hem idag, förresten, kände jag verkligen värmen i luften. Man känner det när det känns varmt även i skuggan. Det var härligt! Jättehärligt! Men det är ju också en grej som gör att det känns lite synd att jobba i skafferiet, när det regnar är det ju trevligt att vara inne. Men är det såhär fint väder kan jag i alla fall se till att cykla lite mer, det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback