En blogg om saken.

Eftersom jag allt som oftast dedikerar mina bloggar till Pelle kommer här en till.

Västkusthelg, del 2.


Fredag och klockan var runt 15 (eller 14, kanske? vad vet jag?). Marielle och jag hade planerat att cykla eller hitta på något liknande trevligt på lördagen, vi skulle ses när hon slutat jobbet och planen var väl att jag skulle sova hos henne dessutom. Men, så ringde hon och frågade om vi inte skulle dra ner till hennes familj & deras stuga i Mollösund. Javisst, sa jag & kollade att vi fick låna bilen som jag ändå lånat över helgen. Jag kirrade biffen, hämtade Marielle på jobbet, vi åkte hem till henne och hon packade i ett nafs och sen blev det sisådär 4 timmars biltur med ett stopp på McD i Uddevalla.
Kvällen ägnade vi mest åt att vara sociala med familjen och promenera och titta på Mollösund.

Lördagen var mysig, vi badade vid fyren (fast jag hoppade faktiskt bara i en gång) och solade en hel del. Deras altan är grym, minsann!
På eftermiddagen bestämde vi oss för att spela minigolf, sagt och gjort, vi fick till och med med oss pappa Marielle. Finemang, tyckte resten av oss och vi var alltså 6 pers som skulle spela minigolf. Alla som spelat minigolf på 6 pers vet att det kan ta ganska lång tid. I alla fall när mer än hälften av insatserna innebär sju slag per bana. Ja, det här blev ett projekt som tog timmar och i slutet klagade i alla fall hälften på att de var hungriga och att det var kallt, men trevligt var det och jag, som ledde ett bra tag lyckades hamna näst sist. Men som tur var var det Marielle som kom sist, så jag var nöjd ändå. Man kan ju aldrig vara annat än nöjd när man vinner över henne.
Därefter tog vi det långa benet före det korta hemåt och åt mat. Ungefär när vi kom hem började det ösregna och vi var lyckliga över att det väntat tills vi var klara med minigolfen. Minsann. (Nämnde jag att Marielles systers pojkvän vann minigolfen? Men han hade tjuvtränat, den jäveln!)
Kvällen blev mest tv och sådär, vi var trötta.

På söndagen började vi med en promenad med hundarna och därefter frukost. (Jag måste säga att det är väldigt trevligt med familjefrukost, i min familj existerar sånt bara på julafton och då har hälften av oss redan ätit några smörgåsar eller så för att man varit för hungriga för att vänta.)
Vi fortsatte med solande och hängande på altanen, trevligt värre. Sen packade vi, åt lunch och lite sånt där. Och så fick vi i oss några korvar innan det var dags för oss (jag, Marielle & systerna pojkvän) att bege oss hemåt Värmland igen.

Trevligt var det, kan jag lova! Och det är skojigt att vara mitt uppe i allt familjebråk, haha. Marielle älskar att provocera sin pappa som blir otroligt butter, hela familjen retar honom och de retar varandra massor. Jag bara skrattar.
I övrigt vann jag över pappa Marielle, syster Marielle och hennes pojkvän i fia, jag var grym! (I det paret var det också krig titt som tätt, de spelade spel hela tiden och blev galna på varandra. Kassa förlorare båda två.)

Men en härlig helg med många fina skratt! Tack!

(Äru nöjd nu, Pelle?)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Kan inte annat än att skratta när jag läser följande "Men som tur var var det Marielle som kom sist, så jag var nöjd ändå. Man kan ju aldrig vara annat än nöjd när man vinner över henne." Du är underbar, och det var helgen också! Puss!

2008-07-16 @ 09:10:58
Postat av: pelle

Jsa, nu är jag svinnöjd! Det låter som om du haft det grymt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback