Gott nytt, fortsättning & så vidare.

Inatt blev det ännu ett nytt år, jag tror på det där med att livet är som en LP-skiva. Ett år är ett varv och det går bara fortare och fortare (varven blir mindre och mindre), javisst.
Det blev ett ganska otippat nyårsfirande, jag dängde Marielle i Monopol stort (hon missade att ta ut typ 12 000 kr av mig när jag hamnade på Norrmalmstorg och så blev hon arg & jag vann, höh) och sen vann hon i Joakim von Anka-spelet. Så det var väl ganska rättvist. Vi åt tacogratäng och hade trevligt hemma hos henne och Magnus, i alla fall. Sen drog vi till Viken, där vare Metal-klubb på ett ställe som jag tror heter Vizit. Där var det, vilket är ganska uppenbart, i princip bara metalfolk och jag kände mig väl kanske inte riktigt som rätt person på rätt plats. Men det var trevligt. Det fanns några andra som inte passade in också, en kille som dessutom verkade vara typ fullast på stället.
När jag promenerade hem sen kom jag ikapp honom och han började gå jämsides med mig och började prata om American Psycho (som jag inte sett) och om att gå lika fort och om att han skulle mörda mig i en buske, jag skrattade massor och vi gick ohc pratade lite. Han pratade om fler filmer, jag hade inte sett någon. Sen frågade han vad jag gjort under kvällen och jag sa att vi varit på samma ställe och han blev alldeles chockad, han sa att han inte sett mig. Jag sa att jag sett honom och han frågade om det var vanligt att folk inte mindes mig, jag skrattade ännu mer och sa att han pratat med min kompis alldeles nyss och att jag stått bredvid och han skämdes nog lite. Vi promenerade vidare och han hade ingenstans att sova, han fick låna min mobil för att försöka hitta sovplats och han undrade hur jag kunde lita på honom, varför jag vågade låna ut mobilen - han kunde ju springa iväg med den. Jag sa inte så mycket och han hittade ingen sovplats. När vi närmade oss hem så sa han i telefonen till nån kompis vem han var och sa sitt hela namn, ett namn som jag kände igen väl. Jag visste alltså vem den här killen var! Jag hade inte känt igen honom alls, men han hade ju absolut noll koll på mig, så det var väl inget med det. Lite roligt bara, sen pratade vi lite mer och sen kom vi hem och Magnus ringde och skällde ut killen och jag gick in och sov och han vinglade vidare, utan sovplats. Jag tyckte lite synd om honom.

-

Min bror har gjort en lång lista på saker som hänt honom under året som gåttt. Jag tänker också göra en lista, men jag är ju inte den som är den, nivet. Min lista blir nog inte fullt lika lång, men desto mer detaljerad. Jag ska berätta om de händelser som betytt mest för mig, och berätta hur jag minns dem.
Mitt år har präglats av krockar, det är mycket som inte passat in och hela tiden har jag fått välja bort något, men jag skulle nog inte kunna vara mer nöjd!

Inflyttningsfest i Skåne med Emelie
Emelie och jag for till Skåne för att överraska Johan, som hade inflyttningsfest. Det var skoj, det var söta skåningar och jag var glad.

Stockholm med Rebecka

Klassen hade praktik, jag & Rebecka hade ingen praktikplats utan utnyttjade en del av tiden till att åka till Stockholm och fota. Det var otroligt roligt, vi promenerade runt hela staden i en vecka och tog massor av foton. Min fascination av Stockholm växte, jag hittar ännu bättre och, framför allt, jag lyftemitt fotointresse till nya breddgrader.  Mer Stockholm under året har gjort att min kärlek till staden växt ännu mer. Nivet, Stockholm i mitt hjärta...

Siesta med Emelie och fina skåningar
Jag & Emelie drog på festival i maj. Det var i Skåne, härligt! En jobbig resa med massa byten på konstiga ställen som vi aldrig hört talas om innan. Det var i maj, det var kallt att tälta, men det var skoj. Det blev min enda festival i sommar, men det var fint och jag var glad.

Balen
En hel dag gick åt till att göra sig fin, det var frisyrande och sminkning, det var en klänning som sytts bara till mig och som det lagts ner otroligt mycket arbete på. Det var firande på hög nivå och alla var fina och glada. Vi skålade i sprudlande vin och vi gladdes åt att snart få ta studenten. Vi fick god mat och vi hade skoj. Men hela min kväll blev alldeles fulländad när min mattelärare berättade att jag skulle få MVG i Matte B. Jag hade inte vågat tro det, men så var det och det gjorde mig snäppet gladare hela kvällen.

Studenten
Det var champagnefrukost, det var fotografering, det var båt och lärare som höll tal. Det var fina ord i mössan, det var blommor runt halsen och det var flakåkning. Det var mottagning hos mormor, det var fina presenter och det var fest på kvällen. Flakåkningen var nog det roligaste jag varit med om i år, jag älskade att stå där på flaket med min klass, med Turistklassen och med IT-klassen. Jag var glad, jag sjöng och skrålade och sen började det regna, jag blev kissnödig och jag var nog nästan först av flaket när vi kom tillbaka. Men jag älskade det! Sen grät jag när pappa höll tal, och sen somnade jag på mormors säng - jag var väl inte särskilt nykter, va? Sen blev det fest och det var skoj värre.

Fetingfest på Torfolk
Pappa fyllde 50, gunne fyllde 50, Torfolk fyllde 30, Kari & Gunne, som par, fyllde 30. Ja, det var mycket att fira och fira - det gjorde vi minsann! Det var massa folk och alla var glada. Jag & Marielle hade hand om baren, jag utnyttjade det friskt, jag hade skoj och fick i mig stora mängder alkohol. Dagen efter var nog den värsta bakis-dagen jag varit med om.

Cykeltur med pappa & bror
En helg i Augusti cyklade jag, pappa & bror sisådär 18 mil. Det var något av det härligaste jag gjort i mitt liv! Det regnade de första sisådär tre milen, men jag var glad ändå. Valle klagade men jag var positiv. Vi trampade på och vi hade otroligt fina dagar. Andra dagen hängde farmor på, det var sol och hur härligt som helst. Dagen avslutades hos farbror i Molkom och tredje dagen cyklade vi hem igen. Jag kände mig som en ny människa, lycklig och det kändes som jag gjort världen en stor tjänst!

Way Out West i Göteborg
Jag for till Göteborg för stadsfestival och såg på fina band. Jag var där med Jasmine och Emelie, jag hade hoppats på att få träffa Stefan & Pelle, men det fick jag inte och blev besviken. Jag träffade L0tt & Carlsson och det var jätteskoj, vi dansade massa och var glada. Jag såg inte så mycket av The Ark, vilket var synd, men det regnade så otroligt mycket. Det var en trevlig kväll i alla fall.

Flytt till Norrland
Jag flyttade norrut, jag började på folkhögskola och jag träffade massa finfina människor. Jag är glad för det och vi har haft otroligt mycket roligt tillsammans. Allt från mys i Kickis stuga till fylleslag i frysen till höstmaskerad i källaren till badande i tomatsoppa till en hel del skolarbete (VK blev tidningen hela veckan).
Underbart var ordet och jag hoppas att jag får smaka på den där soppan någon gång under nästa termin.



Tack för 2007, nu blire andra bullar. Eller? Jag är glad, men det är väl ingen nyhet. Så vi tar ännu ett skojigt år, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback