Time to reconsider

Minns ni det här inlägget jag skrev?

Tommy blev lite upprörd över att jag kallat honom autoritär, han sa att han avskyr auktoriteter och måste rannsaka sig själv. Jag hävdade att jag inte menade något negativt. Nu har jag diskuterat ordet & dess betydelse med Gustav och jag har läst här, och jag har insett att jag måste tänka om. Men framför allt att jag behöver be Tommy om ursäkt.

Jag har alltså gått ett helt liv (eller ja, 20 år av ett liv) och inte vetat vad ordet auktoritär betyder. Jag kan inte komma på att jag blandat ihop det något särskilt med något annat ord heller, men det jag ville säga om Tommy var någon slags summering av att han är smart, respektingivande och samtidigt väldigt trovärdig. Tommy, låter det bättre?

Jag blev lite förvånad när jag läste det här, men varje dag ska man väl lära sig något nytt, eller? Jag vet inte, jag trodde jag levde ett för dött liv för att lära mig saker, men återigen - tji fick jag!
Jag har ofta refererat till lärare när jag tänkt på auktoriteter, att en bra lärare behöver vara lite auktoritär men också att en lärare kan vara auktoritär på fel sätt och då inte vara så bra. Jag har ofta pratat om lärare och auktoritet i samma sammanhang och jag har ofta pratat om bra lärare som auktoriteter, vilket fatalt misstag! Och, undrar om jag kan ha fått någon annan att vilja rannsaka sig själv, jag vet inte.

Så, ursäkta Tommy, jag ska inte kalla dig auktoritär mer, okej?

Kommentarer
Postat av: Tommy

Ursäkten godtagen Lena! :)

Postat av: Surya

jag har oxå tänkt på ordet auktoritär som du. wikipeida har nog fel, haha.

2008-12-06 @ 00:08:04
URL: http://www.poppelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback