Snö & vinterglädje

Det snöar hur mycket som helst ute! Ligger nog en decimeter eller så och det har inte snöat alls många timmar, det är hur härligt som helst!
Som den envisa fan jag är bestämde jag mig förut för att gå ut på en promenad (jag hade bestämt mig långt innan det började snöa), och sagt och gjort, jag gick ut.. Promenerade i ungefär 45 min i någorlunda rask takt (ja, det går inte så fort när det är ett väldigt snöoväder i ansiktet), men sen började jag bli kall och blöt och gick tillbaka. Men det var så otroligt härligt, jag blir verkligen på bättre humör när det är snö och nu skulle jag bara vilja ha någon här att gå ut och leka i snön med!

Som förra vintern, när jag &
Magnus hittade värsta bra backen och la oss och rullade nerför, det var så roligt att jag låg och gapskrattade jättelänge efter! Fort gick det också! Skojskoj.

Nu skulle jag vilja ut och leka i snön mer, när jag kom in var jag som en snögubbe, jag borde rotat fram mössa och vinterjacka innan jag gick ut, men det orkade jag inte i min iver! Nu har jag torkat (förutom håret) och sitter inne i värmen och är glad. Och jag är nöjd över att jag har något att skriva in i min träningsdagbok idag också! Jag har bestämt mig för att jag ska se till att inte mer än en dag i veckan får vara tom där, något måste jag ha att fylla i minst sex dagar per vecka. Det känns som ett sunt & bra mål.

Kommentarer
Postat av: anna

oj, det har snöat mycket alltså? här har bara regnat..

starkt av dig att ta dig ut på promenad i sånt skitväder :)

Postat av: Emma

Vad duktig du är! Pepp, pepp, pepp! Jag har inte tagit mig för mitt yoga-pass ännu ... men jag ska göra det. Innan klockan slår 12 :D

2008-12-02 @ 22:13:11
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad gjorde du igår då,träningsmässigt? Ska verkligen försöka komma igång jag me,på ngt vis,nga ggr i veckan iaf. Skulle vilja ha en personlig tränare o kostrådgivare, till 1 början, så man lär sig träna o äta rätt...hrm... Lycka till! : )

2008-12-02 @ 22:16:04
Postat av: caroline

åh så mysigt med snö! Jag saknar den massor.. Låter hur kul som helst med promenad i stormen tycker jag! På riktigt alltså :) Duktigt av dig!!

Låter som en rimligt mål tycker jag. Det behöver ju inte alltid vara ett galet jobbigt träningspass, men en promenad eller cykeltur går väl att få ihop varje dag! Jag håller tummarna för dig!

2008-12-02 @ 23:26:09
URL: http://imagine.webblogg.se/
Postat av: pernilla

här i jkpg snöade det när jag gick till jobbet, men det ligger inget kvar på marken. :/ så himla tråkigt... Hellre snö än regn!



Duktigt av dig att du håller igång! Jag måste också börja... men det är så obotligt tråkigt!! Får försöka ändra mitt tankesätt =)

2008-12-03 @ 03:17:30
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: Big O

Du är duktig Lena!

2008-12-03 @ 08:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback