Karlstad på en lördag klockan 11 & Höje klockan 9

Karlstad på en lördag klockan 11

Ett varv genom stan och jag kan konstatera att det är väldigt lite folk som handlar på Systembolaget i Karlstad klockan 11 på en lördag. Desto fler är det inne på Mitt I City, för att inte prata om busslasten med fulla norrmän jag mötte, de var högljudda och glada och ungefär som fulla norrmän brukar göra, men vad de gjorde på torget i Karlstad klockan 11 på en lördagsförmiddag kan jag inte förstå.
Det är ganska varmt idag, men jag kan inte låta bli att sakna snön. Såklart är det praktiskt och skönt och sådär med den där golvvärmen, men man får ju ingen julstämning av gator utan en snöflinga! Inget slask heller, bara torrt, och det är ju såklart jättebra, men jag vill ändå ha lite snö. Hur roligt är det att titta på julpyssel-grejer på Panduro och längta efter jul för att komma ut till gator som bara är grå och tråkiga? Nej, tacka vet jag hemma i Skymnäs där det är någon decimeter snö.


Höje på en lördag klockan 9


Det är ettårsjubileum i Gustafsons Skafferi, det bjuds på varm saft, kaffe och pepparkakor. Det är mysigt och fint, en tävling där man kan gissa hur många produkter som finns i sortimentet, jag räknade och kom till 716 artiklar (hoppas ingen som tänkt gå dit och handla under kommande timmen läser det här). Värmlandstomten, Inge i Halla är där och hälsar på barnen, en häst med släde bjuder på en åktur. Det är mycket snö, det är mysigt och gemytligt och alla vill fira att Gustafsons Skafferi fyller ett år, även jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh,d lät mysigt!! O jag lika duktig som vanligt att komma ihåg att det var idag... suck

2008-12-06 @ 14:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback