Julkalender - 21 december

Idag har vi varit ute och hämtat julgran, jag vet inte om man kan kalla det att hugga när man faktiskt sågar. Därför tänkte jag att dagens kalender ska bjuda på lite julgransjulstämning.

Jag minns när jag var liten och vi gick på långa, långa promenader för att hitta den rätta granen, de blev sällan överdrivet fina, men det var så hemskt trevligt att vara ute och hugga dem (eller, det var nog letandet som var det trevliga). Nivet, decimetrar med snö, massa skog, varma kläder.. Man var ute och pulsade och pulsade, letade, hittade någon som var okej, vandrade vidare, tappade bort den förra, någon fick stanna och vänta för att man skulle hitta tillbaka, man tappade bort varandra..
De senaste åren har det inte varit lika roligt, idag tog hela promenaden, med letande, huggande och hembärande 15 minuter, en jävla kvart! Det är ju ingenting, som att gå och hämta posten, liksom.. Tråkigt nog hade GR redan sett ut granar som vi skulle ha, eller visste i alla fall ungefär, de var så nära att de nästan kunnat stå bakom huset bara. Och inte är det någon snö ute heller!

Men det här skulle handla om stämningen med det, inte om att det inte är lika stämningsfullt längre, så därför bryter jag av med lite bilder.

Den här bilden är från sist jag var med och högg julgran, för två år sedan.
Förra året var jag sjuk, så då skippade jag huggandet.


Och såhär fin blev den granen för två år sedan, undrar om årets kan bli lika fin..


Kommentarer
Postat av: Emma

Klart den blir lika fin! Vilken stämning med riktig gran. Jag är alldeles för känslig för krypen för att kunna ha en egen :/

Postat av: pelle

Jag gillar de där bilderna. De har hängt med nu ett tag!

2008-12-21 @ 16:33:56
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback