Julkalender - 14 december

Ni såg mina bloggin' skillz igår, klarade inte ens att tagga videorna så de kom upp direkt i bloggen :).
Så jag tänker försöka lista ett par irriterande saker i kollektivtrafiken. Tag dem med en stor nypa salt :).

- Folk som sätter sin väska/jacka/paraply/whatever på sätet bredvid i bussen, och vägrar ta bort den!

- Skrikande barn (när man är på väg hem efter en lång dag med bultande huvudvärk t.ex.)

- Otrevlig personal (Visst kan man ha en dålig dag och så, men det  finns gränser inom ett serviceyrke)

- Förseningar

- När folk medvetet håller upp dörrarna som skall stängas i tunnelbanan, så hela vagnen sinkas

Bah, fantasin tryter as usual. Ni får gärna kommentera och ge era synpunkter på mer eller mindre irriterande saker som kan påträffas när man åker kommunalt! (Jag måste säga att jag allt som oftast tycker att det funkar super, måste bara vara lite bitter :))

Nästa inlägg skrivs inte av mig utan av Lena så denna tillfälliga svacka av dekadens kommer förhoppningsvis att vara över inom kort!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det mest irriterande OF ALL - otrevlig personal - dem stämmer såå väl; dryga & spydiga busschaufförer. Jag som åker kommunalt hela tiden får erfara dessa alldeles för ofta. Gubbjävlar som inte har en enda social förmåga kvar & har helt glömt bort att de faktiskt har ett service-yrke.

Postat av: anna

bra och sann lista!

2008-12-15 @ 16:21:47
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: Lena

En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör... eller?

2008-12-15 @ 16:39:09
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Kalle

du vet väl va det betyder att sätta väskan så?

sitta in bredvid mig! så gör man ju..eller gjorde. nu vägrar jag åka buss! haha

2008-12-15 @ 22:16:03
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Barnvakten

Jo, visst vet jag det, och jag har själv gjort det, lägg väska och bred ut jackan, låtsas sova eller se fruktansvärt ilsken ut! Men det är fortfarande irriterande att råka ut för ;)

2008-12-15 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback