Hur livet kan gå upp och ner eller hur den obefintliga orken och lusten kan döda motivationen.

Dagarna är väldigt långa nu, eller så är det nätterna som är alldeles för korta. Jag har för lite stimulans och för många krav, jag har för lite ork och för många förväntningar, för lite pepp och för mycket stillasittande.

Jag var nöjd över min tripp till Stockholm igår, jag var nöjd över att komma hem och bara ha varit borta en natt, jag var glad att komma tillbaka hem och se snön och vintern, jag var glad över att ha världens bästa pappa som hade kört bilen till busshållplatsen så jag skulle slippa gå hem halv ett på natten, jag var glad över att komma hem igen, det kändes lagom att vara borta en natt.

Idag regnar det, otroligt mycket, jag blir trött av regn. Det regnar, snön jag var glad över igår är på väg bort, det är blött och slaskigt och isigt. Efter snö kommer tö. Det är fortfarande mycket snö, vitt utanför fönstret, men där man går, där snön inte ligger orörd, där är det bara slask och jag är lite blöt om fötterna efter jag var ute förut.

Jag har alldeles för lite motivation för mitt jobb, jag vet inte hur jag ska komma över den här tröskeln som får mig att inte veta vad jag ska göra, det är så många smågrejer att fixa och allt känns så hattigt att jag blir alldeles handlingsförlamad. Jag måste ringa så många afrikaner idag att jag varken vet ut eller in, dessutom får jag inte tag på mer än var femte jag ringer. Jag vet inte vad det är, men min ork och lust har verkligen blåst iväg, men nu måste jag fortsätta jobba.

Och Gmail ljuger för mig, Gmail säger att det är blå himmel och fint väder, här regnar det. Kanske borde jag vara i Karlstad (Gmail är inställt på att jag bor där då det inte finns något närmare att välja).

Kommentarer
Postat av: valle

Det regnar inte här men det är grå himmel.

Postat av: Marielle

Snart ar det BioFach, och sedan ar det inte langt kvar pa din anstallning. Du behover komma bort fran garden, kanske t.o.m. Varmland. Jag foreslar, pa rent allvar, att du letar dig utanfor Sveriges granser. Kanske med hjalp av dina kontakter kommer ivag till nagot vackert land, inte nodvandigtvis i Afrika (garna Italien, hehe...). Gor nagot annat. Spara lite pengar och ak pa sprakkurs i Madrid! Sedan kan du aka till ett spansktalande land och jobba. GO OUTSIDE THE BOX alskling. Livet ska vara roligt att leva, det finns for mycket att gora for att tillata sig vara rastlos.

2008-12-08 @ 14:04:45
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ps. Du vet val att du kan ringa mig nar som helst? Ibland ar det kanske vart nagra kronor for att bara saga hej.

2008-12-08 @ 14:06:38
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

god jul// http://lillanmalutta.blogg.se

2008-12-08 @ 15:18:19
URL: http://lillanmalutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback