Egotripping, eller hur man måste tänka om innan det är försent

Som en direkt reaktion på mitt förra inlägg var nästa olästa blogg från bloggkoll det här, detta säger mig två saker:

1. jag har 130 olästa blogginlägg (inte läst något sedan 18e), och jag tror att det kan ha att göra med min döda inspiration, jag får ingen ro till att tänka på min egen blogg när jag har alla dessa att läsa. Pelle säger att jag måste lära mig att inte läsa alla bloggar utan skumma igenom, läsa det intressanta, hoppa över och så vidare. Men jag kan verkligen inte. Okej, ibland läser jag inte allt i alla bloggar, men för det mesta gör jag faktiskt det, det känns jobbigt att inte ha gjort det, som att jag missat något. Det är samma sak som att om jag sitter på kass uppkoppling eller någonstans där jag inte kan spela musik måste jag alltid spara alla blogginlägg med Youtube-klipp. Jag vill helt enkelt kolla allt!

2. jag behöver rycka upp mig, jag är utmanad av Emma & jag ska härmed ta mig an utmaningen:


Lista fem saker jag tycker om med mig själv:

1. Jag är nästan alltid glad och positiv
2. Jag är ambitiös och lämnar aldrig från mig ett halvdant jobb.
3. Jag är duktig på att hålla kontakt med personer jag månar om, jag låter inte vänskap som betyder något för mig dö ut av lathet. Jag är bra på att åka och hälsa på vänner, skriva till dem och så vidare.
4. Jag vet när det är dags att ta tag i saker och ting och tvingar mig till att göra det.
5. Jag har många ambitioner och vill mycket, jag är dessutom bra på att få saker gjort, här är det motsatsen till mycket snack och lite verkstad!

För första gången på länge ska jag inte heller vara tråkig utan faktiskt utmana några, dock vet jag ju inte om följande redan gjort utmaningen eftersom jag ligger efter i bloggläsandet, men jag vill ändå utmana följande: Stefan, Pernilla, L0tt, Ellie & Anna

Kommentarer
Postat av: stefan

vilken svår utmaning! jag är jättedålig på att säga bra saker om mig själv.

Postat av: Emma

Klart man vill läsa allt, jag är nog lite som du i det - tänk om man missar något intressant!! Mycket verkstad & lite snack låter som en bra egenskap :)

2008-12-22 @ 01:42:12
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: pelle

Just ja,´jag är ju också utmanad - det ska jag fixa sen!

2008-12-22 @ 06:21:43
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: elina

jag som inte gillar utmaningar! haha. får se om jag gör denna ;D

2008-12-22 @ 09:41:39
URL: http://durazno-durazno.blogspot.com/
Postat av: lottis

oj oj. :P

2008-12-22 @ 11:32:30
URL: http://jagvetingetbranamn.blogg.se/
Postat av: anna

haha oj shit, vad svårt. det får jag ta och klura på någon dag när jag inte har något för mig :)

2008-12-23 @ 22:32:32
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback