Det där med beroenden

Jag tror att jag är en riktig beroendemänniska, det är väl ett under att jag inte börjat röka eller blivit alkoholist.

Mina beroenden går dock väldigt mycket i omgångar, på senaste tiden har jag sett otroligt mycket på Sex & The City (det trodde ni inte om mig, va?), men det beroendet har bleknat lite till förmån för ett annat som heter Peggle! Peggle kan vara världens roligaste spel, jag fick det av Thomas när jag var i Sthlm förförra helgen och sen jag började spela det häromdagen är jag helt fast! Skoj som bara den!




Andra beroenden jag haft är t ex Tetris, Kvarteret Skatan och Sushispelet. Hmm, det verkar som mina beroenden begränsar sig till spel och serier? Jag som alltid klagar på allt
Pelles seriesnack, det kanske är för att jag är rädd att fastna själv?

Dock måste jag nog erkänna att det största beroendet av dem alla är den vackraste saken jag äger, den som ligger i mitt knä just nu och värmer mina lår. JA, såklart - datorn! Min älskade macbook, klart den är ett stort beroende! Men det där med datorer och det här med internet har jag nog varit beroende av betydligt längre än jag ägt den här datorn, förmodligen sen jag var 12 ungefär (när jag skaffade Lunarstorm), eller ännu tidigare - på den tiden jag & Emelie hängde på Aftonbladets chatt och Fridatidningens anslagstavla. Jag minns faktiskt inte när jag fastnade vid datorn från början, kan jag varit 10 tro? Kan det här ha pågått halva mitt liv? Ja, kanske det?

Kommentarer
Postat av: pelle

Erkänn nu - jag påverkar! ;D

Postat av: Sanna.

Mjo det är sant..hoppas som tusan!

2008-12-05 @ 20:56:36
URL: http://unbeautiful.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahahah, aftonbladets chatt. Jiiises, jag vet att vi brukade sitta i datasalen när jag gick i sexan..ehrmm år 95-96 ? Och det första vi lärde oss med internet var aftonbladets chatt. Tragiskt..

2008-12-05 @ 21:16:10
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback