Dan före dopparedan, med vörtbrödslycka.

Vi har en bagare i trakten, Lars heter han, Bagar-Lars. Han har ett vedugnsbageri, Höge Vedugnsbageri, och bakar bröd som säljs i Gustafsons Skafferi. Lars bröd är väldigt gott, fast i perioder kan jag tröttna lite på det då vi nästan aldrig har något annat hemma.
Lars är dock en väldigt snäll man, nu runt jul har han bakat vörtbröd och jag älskar verkligen vört. Men olyckligtvis nog tycker jag inte alls om torkad frukt, såsom russin, så jag äter väldigt sällan vörtbröd då det alltid är russin i. Han var här hemma hos oss och åt middag när jag sa till mamma att vi kanske skulle baka eget vört iår, mina föräldrar tyckte att det var väl bättre att vi bakade något vi inte kunde få från Lars, jag sa att jag ville ju ha utan frukt och då sa Lars att det är jätteenkelt för honom att göra utan för de slänger ändå i frukten sist. Sagt och gjort, igår bakade Lars ett vörtbröd utan frukt till mig, gissa om jag var nöjd när jag åt frukost imorse?

För ett och ett halvt år sedan ungefär tyckte jag inte om paprika alls, jag avskydde paprika. Men jag lärde mig att äta det, jag tror det var på Ålsta. Nu tyckte jag att paprika är en av de godaste grönsakerna och kan inte förstå hur jag kunnat missa att tycka om det i nästan 20 år. Det passade dessutom väldigt bra på min fruktfria vörtfrukostmacka!


Nu är jag på jobbet, jag tog lite sovmorgon idag, tyckte att jag kunde få göra det. Men det är ju en del saker som ska göras, tid som behöver jobbas in och så vidare, så helt ledig har jag inte tid att vara. Men jag har faktiskt lovat pappa att inte jobba längre än till två-tiden för att hjälpa till att städa det sista hemma (jag har ju redan stökat ner massa sen de städade i söndags).
Så nu är det väl dags att jag får lite fart på jobbet, och inte sitter här & skriver.

För övrigt bakade vi julgodis igår, bilder från det kommer senare idag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken snäll typ den där bagar-lars! (jaaa norrland är grymt på vintern - särskilt vid jul)

Postat av: anna

svar: ja mozartkulor är så jäkla gott :)

2008-12-23 @ 11:14:45
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: mathilda

tack så jättemycket! har du gjort något pepparkakshus iår? :)

2008-12-23 @ 12:00:59
URL: http://luxueuse.blogg.se/
Postat av: mathilda

jaaa det är så mycket som ska hinnas med! tack i alla fall ^^

2008-12-23 @ 13:12:32
URL: http://luxueuse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Önskar dig en GOD JUL

2008-12-23 @ 13:58:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Marielle

VÖRTBRÖD! Jäkla lyxunge ;-)



Men man ska för sjutton inte ha paprika på. Gräddost ska det vara!

2008-12-23 @ 14:04:41
URL: http://reseledarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback