Skafferiet hela veckan

Idag jobbar jag i Gustafsons Skafferi. Jag är trött som bara den och kan inte förstå varför folk vill handla så okristligt tidigt som klockan 9 på morgonen! För min del skulle det inte göra någonting om hela världen sov till 11 varje dag. Men särskilt på lördagar! Kvällen igår ägnade jag åt att städa ur två hutschar (hur fan stavas det? hutsh? hutch?), där fanns mycket gammalt skräp, allt från pennor, pysselböcker och påskbrev till sånghäften, värdepapper och dagböcker till klistermärken affischer och blinkande lampor. Gamla grejer, som sagt. Hittade en del saker från när jag var 10 år. Och det nyaste var från i våras, så en salig röra! Fast det var bara två papper från i våras, resten var minst tre år gammalt i alla fall.
Ikväll ska jag hälsa på Karlstad, Emelie & Olof och Adrian. Det ska bli trevligt och imorgon ska jag inte gå upp tidigt för att jobba eller något annat. Jag ska inte ens gå upp för att åka till Marielle och äta frukost, nej jag ska ligga kvar i sängen precis så länge jag vill!

För övrigt började jag skriva det här inlägget vid 10-tiden, nu är klockan 13.30 och jag är faktiskt inte alls särskilt trött längre. Det har varit fullt upp med kunder, så jag har inte hunnit med skrivandet. Men det är bra att det är fullt upp, så blir det aldrig tråkigt att jobba!

Kommentarer
Postat av: pelle

Oj, så lång tid för en sådan kort blogg.

Postat av: Språkpolisen

Tro det eller ej, men det stavas hurts!

2008-08-16 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback