Nattliga besvär

Inatt kändes det som jag inte sov nästan någonting alls!

Jag har lånat "Snabba Cash" av Marielle, men jag är sån där som har så svårt för att börja med en bok innan jag läst ut den jag håller på med, alltså behöver jag läsa klart en annan bok först. Jag är sugen på att börja med Snabba Cash nu, men eftersom jag, sist jag läst ut en bok, inte var sugen på någon bok jag hittade, började läsa "Bara roligt i Bullerbyn", måste jag helt enkelt först läsa ut en hel bok om barnen i Bullerbyn. Det är väl inget större problem, den är ju varken lång eller svårläst, men det är inte en bok man känner för att sträckläsa direkt. Alltså har jag fortfarande lite kvar i den. För övrigt kan jag inte läsa den utan att irritera mig på kommateringarna. Det är jättekonstigt, men jag har sett samma typer av kommateringar många gånger, men jag tycker alltid att det ser lika hemskt ut. Det kanske är Astrid Lindgren som smittat hela svenska folket med konstiga kommateringar?
I alla fall, jag läste lite i Bullsrby-boken innan jag skulle sova, men inte mycket.

Sen, när jag väl skulle släcka lampan, upptäckte jag att det var flera nattfjärilar i mitt rum, fönstret stod öppet och jag hade ju haft lampan tänd när jag läste, så det var ju inte så konstigt. Problemet är bara det att jag tycker nattfjärilar är hemskt läskiga, det är lite samma sak som grodor. Det var särskilt en, som var riktigt stor. Den satt på kudden bredvid den jag låg på och jag såg hur den stirrade på mig med sina äckliga röda ögon. Inte kunde jag sova när den var i rummet! Alltså, jag tog upp en plåtburk och började jaga nattfjärilar. Det var helt omöjligt att fånga dem, det enda jag fick tag på och lyckades kasta ut genom fönstret var en såndär med långa ben (harskrank?). När ja hållt på där ett tag, och försökt få tag på en annan, mindre, nattfjäril istället, var helt plötsligt den stora borta! Helt puts väck. Jag var dock helt övertygad om att den var under sängen. Jag tänkte att när jag inte ser den är den kanske inte lika läskig, så jag släckte lampan för att sova. Efter en kort stund hörde jag någon fjäril, eller något, som flög nånstans och jag låg direkt på helspänn. Jag tände lampan igen och fortsatte jakten, men utan bättre lycka. Jag fick syn på den stora fjärilen, men den kröp in under en hylla och var totalt omöjlig att få tag på.
Detta resulterade i att jag gick ur sängen och in till mina föräldrars sovrum för att väcka mamma. Hon vaknar bara man kommer dit, så det var inget problem. Jag sa "mamma, jag kan inte sova för det är så många nattfjärilar i mitt rum." Då sa mamma att jag kunde få sova där, men att det var väldigt varmt. Det brydde jag mig inte om, allt var bättre än fjärilarna! Sen kom mamma på att hon kunde sova i min säng så fick jag hennes. Sagt och gjort, jag sov i mammas säng. Problemet var bara att jag inte är van tickande klockor och snarkande pappor, så jag sov väldigt oroligt - när jag väl lyckades somna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback