Jag & min cykel

Idag har jag varit duktig, eller inte bara jag. Men ändå.
Min cykel är lagad, jag har lärt mig hur man lagar punka på en cykel. Pappa tyckte jag var kass som gjorde det mesta fel, han hade minsann inte haft någon som hjälpte honom första gången han lagade en punka. Men jag är ingen handyman!

Jag som skulle cykla så mycket i sommar, nu har jag haft punka rätt länge, vilket äntligen är lagat. Men det verkar inte bli någon cykelsemester och inte har jag ägnat många timmar åt cyklande. Två gånger på hela sommaren har jag cyklat längre än till Skafferiet, det var en gång bara veckan efter jag kom hem från Norrland (eller då någon gång i alla fall) som jag var ute och cyklade i sisådär 2 timmar eller något, och sen cyklade jag & farbror hem från Mjönäs när vi varit där på middag. Annars är det bara lite fram & tillbaka till Skafferiet (vilket är 10 minuter enkel väg).
Jag ser fram emot att flytta till någon vettig plats där jag gör något vettigt som jag kan cykla till. Mina planer spinner jag vidare på så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback