Helgstrapatser

Jag vet inte om jag kan säga att det har varit en väldigt händelserik helg, men det finns ändå en del att berätta om.
Jag jobbade ju på lördagen och åkte sen ner till Karlstad för att gå på hejdå-fest för Emelie & Olof. När jag anlände till Norrstrandsparken runt 19.30 eller sådär var det ett gäng där redan, men det kom bra många fler under kvällens lopp. Det var mycket folk, trevligt umgänge och det dracks lagom mycket. Vi spelade kubb, pratade, lyssnade på musik och hade jättetrevligt. Men så plötsligt dök det upp en polisbil, de sa åt oss att folk hade klagat för att vi hade kissat i buskarna, det var väl inget man tänkt på att nån skulle komma att klaga på. Men det var ju inget allvarligt och poliserna gav oss tips på vart vi kunde gå istället för att inte riskera att störa någon. Dessutom sa de att ingen blivit störd för att vi var högljudda eller så, utan det var väl mest det där kissandet. Tänk att alla ska kissa så fort man börjat dricka.
I vilket fall som helst så var det riktigt trevliga poliser, de var kvar rätt länge och pratade med oss medan vi plockade ihop oss och folk försvann därifrån. Men problemet var bara att poliserna bröt ut något slags hysteriskt anfall, jag ska inte gå in närmare på det, av hänsyn till berörda, men hela den grejen var jobbig och det gjorde att festen dog ut helt och hållet. Jag åkte hem till Adrian och Sanna undrade om vi ville med på en annan fest, men jag var inte särskilt sugen på fest längre, jag var mest trött. Och efter en öl och två cider på i alla fall 4 timmar tyckte jag mest det var skönt att vara hemma och få sova. Så så fick det också bli. Efter lite pastasallad.

Igår gick jag och A-man en promenad, en redig promenad också.. Vi var ute i sisådär 2½ timme, förvisso stannade vi lite av och till, satte oss ner, tittade på saker, gick upp i utsiktstorn och så vidare. Men det var en väldigt trevlig promenad, vi gick längs med älven bort mot Sommaro, förbi sjukhuset och vidare bort mot gamla flygfältet. Lite avstickare i skogen och sådär, men efter en bra bit tog vägen helt sonika slut, vi visste inte alls vart vi skulle ta vägen, att gå tillbaka kändes inte så lockande och att gå ut på gamla flygfältet, som numera är en golfbana, kändes lite riskabelt, vi ville ju inte få bollar i huvudet. Adrian var dock mer rädd för det där med att promenera på golfbanan, så jag lyckades övertala honom och vi tog någon liten väg längs med golfbanan som vi hittade, men i slutet blev vi helt enkelt tvungna att gå en bit över banan. Det var som tur var ingen som spelade på det hålet just då. Sen gick vi ut på vägen, gick en liten bit och därefter in i Mariebergsskogen, där hittade vi ett fågeltorn och jag som älskar torn blev lycklig och skulle absolut upp i det! Vi gick ner igen, och Adrian blev glad för att det var spångar att gå på, eller i alla fall lite spånglikt. Vi gick genom Mariebergsskogen och sedan hemåt mot Gäddan igen, med en kort paus för att handla på Pekås. Sen var det allt skönt att få komma in och sitta ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback