Demonstration 18 september

Igår var som sagt jag och fyra personer i min klass i Stockholm på demonstration, och eftersom jag fått frågan vad demonstrationen handlade om ska jag härmed försöka svara på detta.

Igår öppnade riksdagen för iår och då bestämde sig ett stort antal fackliga organisationer & politiska föreningar för att demonstrera under parollen Ett år räcker. De hade fått nog och ville visa det, och man hörde slagord som Stoppa borgarna i papperskorgarna & Reinfeldt våra pengar tar, ger till dem som redan har eka längs med Stockholm gator.
Det var intressant & häftigt, men jag vet inte hur mycket mer jag kan berätta om det. Kolla istället på septemberalliandens hemsida, det var de som anordnade demonstrationen.
www.18september.se

Vi var där för att bevaka demonstrationen & gå med lite. Vi tyckte det var intressant, helt enkelt. Och jag hoppas att det är lite svar på vad demonstrationen gick ut på. Annars kommer vi förmodligen lägga ut skoltidningen som vi håller på att göra på klassbloggen och i den finns en artikel om det här.

Kommentarer
Postat av: pelle

var det någon i er klass som vägrade följa med för att han eller hon var blått lagd?

2007-09-20 @ 01:08:20
Postat av: Lena

Nej det var det inte. Vad jag vet är nog ingen i klassen särskilt blå, men det var ju bara 5 av 14 som åkte.. De andra övervägde det nog aldrig ens..

2007-09-20 @ 08:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback