Allmänbildning

Jag har inte längre så mycket intressanta saker att skriva om, jag har för mycket för mig för att hinna fundera på bloggämnen och hinna reflektera på saker runt mig. Jag tänker för lite, helt enkelt.

Varje vecka ska en i klassen ta fram 10 frågor om den gågna nyhetsveckan, varav tre frågor ska vara lokala. Vi hade de första tio frågorna idag, jag kunde 2! Jag har alltid ansett mig som ganska allmänbildad och tyckt att jag hänger med rätt bra i vad som händer och sådär, men idag var jag kass. Några timmar senare hade vi samhällskunskap och även där ett antal frågor som vi skulle svara på, det var lite varierade frågor och jag kunde pinsamt få av dem också. Igår hade vi ett litet test på svenskan och det var samma sak där! Jag undrar vart min allmänbildning tagit vägen, jag undrar vart hela min kunskapsbank tagit vägen. Eller är det bara så att jag haft korkade människor runt mig att jämföra mig med tidigare? Eller är det den här skolan som är svår? Jag vet inte, men jag vet att de senaste dagarna har gjort att jag har lägre tankar om min allmänbildning än jag haft tidigare!

Ikväll har vi spelat poker, jag vann inte. Tvärtom, jag förlorade. Men det var skoj ändå och eftersom jag bara spelat poker en gång tidigare och det var på fyllan kändes det rätt bra, särskilt eftersom jag ledde en stund.
Igår var vi på vattensport, jag åkte vattenskidor för första gången i mitt liv och det gick sjukt dåligt. Jag stod nog inte upp på dem en enda gång (fast en gång var jag faktiskt på god väg). Dessutom blev det spagat varje gång jag ramlade och mina lår blev ordentligt sträckta - ajaj, träningsvärk! Min vad sträckte jag ordentligt och det känns ungefär som efter man fått sendrag.
Men som sagt, skoj var det!

I helgen lutar det åt att jag dissar Håkan & Stockholm - tåget är alldeles för dyrt! Istället blir det Boda Borg i Torpshammar, jajjemän!

Tack & god natt.

Kommentarer
Postat av: pelle

Egentligen beror nog detta inte på allmänbildningen! Det är ju mer att man kan lite om mycket. Gånga nyhetsveckans kunskaper beror nog mera på hur lat man är! Haha.

2007-09-05 @ 22:53:08
Postat av: M.

tack så mycket. jag gör mitt bästa...
läste att du tänker för lite. se det som en gåva. jag tänker åt helvete för mycket, och resultatet blir bara lite prettotexter. knappt värt det...
se det som en gåva i stället, och det är roligare att leva än att skriva. som nu, hjälper min flickvän att flyttA och snart skall vi dricka billigt border shop-vin till pizza. bra mycket roligare än att sitta ensam och tjura över skrivmaskinen. ha en trevlig kväll. Ciao.
www.myspace.com/sweunmarked
malmstedt.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback