Skelett i garderoben

För att återigen referera till Patriks blogg (skelett 1 & skelett 2)ska jag härmed avslöja mina främsta musikaliska skelett i garderoben.


Nu för tiden finns det inte så mycket underhållande att se på tv på en fredagskväll, det känns på något sätt som att man inte förväntas sitta hemma och se på tv, men nog är väl Talang 2007 ett ganska underhållande program. Alltså, ikväll har jag sett på Talang 2007 och det var många duktiga som uppträdde där ikväll, men till bloggens ämne:
skelett i garderoben

Det var en tjej som dansade, hon var otroligt duktig, vilket de i juryn också ansåg (så jag blev lite förvånad över att hon inte gick vidare), och hon dansade till 50 cents låt Candyshop, detta är alltså mitt skelett. Enligt iTunes har jag lyssnat på denna låt lika många gånger som jag lyssnat på:

- A Camp - Frequent Flyer
- Alf - Tid tar tid
- Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
- Bob Hund - Och där står du
- Flogging Molly - If I ever leave this worl alive
- Green Day - Wake me up when September ends
- Håkan Hellström - Förhoppningar & Regnbågar
- Håkan Hellström - Går Vidare
- Jens Lekman - The wrong hands
- Lars Winnerbäck - Kom
- Lars Winnerbäck - Faller
- Morrissey - First of the gang to die
- Thw Weeping Willows - Call me anything (acoustic version)

och det vill inte säga lite. Alltså är detta en låt jag lyssnar på relativt ofta, jag gillar den - helt enkelt!
Annars är den enda låt som finns högre upp och som egentligen inte riktigt passar in i resten av utbudet Lill-Babs - Leva Livet, vilken har en lyssning mer än de tidigare nämnda. Fast denna låt betraktar jag knappast som något skelett, den är glad och uppiggande och en låt som jag verkligen kan behöva ibland!

Fortsätter man lite neråt kommer mitt nästa skelett - julmusik! Jag är lätt besatt av julmusik och den låt som jag (tydligen) lyssnat mest på är Adolphson & Falk - Mer Jul. När jag bläddrar neråt kommer många fler jullåtar.

Nästa skelett: Anita Hegerland - Trollkarlen Lurifix, Jocke lyssnade på den ibland och när jag var jag full och ensam och promenerade runt (tältet var belägrat av två som hade sex, så jag hade ingenstans att ta vägen) på Hultsfred -05 hörde jag den här låten någonstans, jag sökte mig dit (tilläggas bör att vi tältade på knarkcampingen, bland många människor som tyckte att droger är något trevligt) och blev bjuden på öl och fick höra låten igen. På något sätt fick just den stunden mig att fastna för den låten. Och efter det kan jag ibland verkligen få låten på hjärnan och bara MÅSTE höra på den.

En annan låt som jag har fastnat starkt för är De Lyckliga Kompisarna - Hockeyfrilla, den är otroligt härlig och jag kan verkligen se Frisören Sören framför mig. En härlig låt som jag ofta känner ett behov av att lyssna på, även den är en sån som fastnar på hjärnan och som inte försvinner förrän jag hört den.

Därefter börjar det gå utför med min musik, det kommer mer och mer som inte är "min musikstil", men dem har jag ju (tack och lov) inte lyssnat på så oerhört många gånger som Candyshop.
Dock bör det tilläggas att ett band jag lyssnar mer än gärna på (jag kan alla texter på i alla fall en skiva utantill) är JustD. De är väl lite i samma klass som DLK, och dem har jag gillat så länge jag kan minnas.


Dessutom kan jag berätta att min absoluta favoritlåt - någonsin, Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen, har jag två versioner av (en live & en studio) och om man lägger ihop dem två har jag lyssnat på även den lika många gånger som på Candyshop. Det känns faktiskt rentav ganska skamligt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

"I'll take you to the candyshop. I'll let you lick the lollipop". Haha, men Lena då!

2007-05-05 @ 01:05:07
Postat av: pelle

som vanligt glömde jag skriva mitt namn. det var jag som skrev den förra alltså.

2007-05-05 @ 01:05:33
Postat av: Lena

Ja, jag säger ju att det är "haha"! Det är ju det hela skelett-i-garderoben-grejen går ut på. ;P Förresten, du kan ju inte direkt ungått den om du kan texten så bra.. ;)
Pelle, kryssa i rutan till höger "kom ihåg mig" så behöver du inte det där problemet mer. ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback