Hur vill du att dina pengar ska användas?

Jag är inte särskilt politiskt aktiv, inte som min bror som springer på olika möten dagarna i ända, men jag vet vad jag tycker och jag står för mina åsikter.
Och åsikter har jag, många och idag tänkte jag berätta om en av dem.

Jag har många gånger irriterat mig på all skadegörelse i den här staden, det verkar finnas många som tycker att det är otroligt kul att bara förstöra saker i Karlstad. Jag vet inte om det är mer än någon annan stans, men jag har aldrig tänkt på det på samma sätt i andra städer. Imorse var det dåligt väder, så jag tog bussen till skolan och bara på vägen mellan min lägenhet och stan hann jag se 4 saker som blivit vandaliserade. Det är irriterande att folk bara förstör och förstör. Egentligen kanske det inte är så farligt, kan man tycka, visst blåser det rakt genom busskuren om glaset är sönderslaget, men är det ändå inte lite skoj när hela fontänen på torget fylls med skum?
Nej, jag tycker verkligen inte det, jag blir irriterad och ledsen, det känns hemskt tråkigt att de som förstör så mycket inte kan inse att de pengar som det kostar att laga busskuren eller att göra rent fontänen skulle man kunna använda till något roligare. Kommunen har ju inte pengar i all oändlighet, självklart måste man snåla in på något annat om man hela tiden har massa skadegörelse att ta reda på, och vilken del av kassan tror ni kommunen drar in på först? Ja, det kanske är värt att fundera på!



Kommentarer
Postat av: johanna

mm, jag håller med om hur irriterande(och puckat) det är att förstöra massa saker. något annat jag stör mig på är allt glassplitter som ligger utspritt över gatorna efter helgen. det verkar ha blivit någon innegrej här på senaste tiden- för varje måndag ser man nya krossade glasflaskor när man kör genom stan. blir bara arg.

Postat av: Lena

Ja, verkligen! Glas på backen är hemskt!

2007-05-15 @ 20:57:20
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: pelle

men du bor ju värmland, värmland är fullt av puckon, puckon gillar att förstöra. jag menar ju såklart inte att alla är puckon :D

2007-05-15 @ 22:45:32
Postat av: Patrik

Folk fattar ju ingenting. Ändå klagar de på att vi har för hög skatt och att de statliga institutionerna såsom sjukhus och skolor är dåliga. Sluta vandalisera, så kan pengarna användas till sådant. Bra skrivet!

2007-05-16 @ 00:34:11
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Lena

Pelle - nu är du sådär fördomsfull igen! ;) haha. men jag tror faktiskt inte att det här bara är värmland, faktiskt!

Patrik - ja, exakt! Att folk inte kan fatta sånt där..

2007-05-16 @ 13:14:46
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback