Vårvärme

Det känns som någon stulit ännu en timme av mig, jag somnade alldeles för sent igår kväll/inatt. Men idag är en fin dag, solen skiner och jag har cyklat både till och från skolan. Allt (förutom det att jag ska packa) är klart för att åka till Stockholm ikväll och jag har njutit riktigt ordentligt av solen.
Jag lyssnar på Bob Marley och har det riktigt behagligt hemma i soffan, men alldeles, alldeles strax är jag färdig med datorn och ska äta lite och packa och städa. Bara för att bli klar så snart som möjligt, så jag kanske kan njuta ytterligare lite av solen.

Veckan som ligger framför mig ska bli en fin vecka, det vet jag.
Jag & Rebecka ska fota i Stockholm, vi ska titta på så mycket fint och vi ska ta massa, massa bilder. Vi ska vara ute och njuta av vädret och vi ska göra trevliga saker på kvällarna (vi ska gå på bio och vi ska gå ut och dricka öl). Den här veckan innebär vår i Stockholm och det, i sin tur, innebär minimalt internetanvändande för min del. Det behöver jag, det känns skönt.
Men när jag kommer hem kommer det bli mycket att titta på på
http://moeller.bilddagboken.se.




Jag har kommit fram till hur mycket jag tycker om årstider och väderändring. Alla årstider är som bäst i början, jag älskar våren när den är som den är nu; det är inte så väldigt varmt, men om man är i solen kan man sitta still riktigt länge och njuta, om man har en jacka på sig i alla fall. Det är bättre innan det blir för varmt, tycker jag.
Hösten är som bäst i början, innan det blir kallt, innan det blir mörkt och grått. Höstvindarna i september är hur härliga som helt, för att inte prata om alla färger!
Även vintern är bäst i början (även om jag egentligen gillar den hela tiden), när första snön kommer och skänker lite ljus och glädje till höstmörkret, när man kan gå ut och leka i snön, när det är riktig kramsnö och man kan ha snöbollskrig - jag älskar't!
Sommaren då? Den är lite svårare, faktiskt. Jag kan inte riktigt säga vad jag gillar med sommaren, men jag vet att jag inte tycker om sommaren i Augusti, då är jag grymt trött på all värme, så då måste ju även början på sommaren vara bäst, eller?


Nu är det som sagt dags för annat, så att jag kanske kan hinna njuta lite mer av dagens sol.
Kanske händer det något kort här i veckan, men annars igen i helgen.

Kommentarer
Postat av: Ida

MAn bara njuter hela sommaren! Så är det Lena. Allt är underbart då. :D Även om det blir lite varmt ibland. Men sånt får man stå ut med

Postat av: Lena

Nej, JAG gör inte det. inte i Augusti. så det så. ;P

2007-03-27 @ 22:43:08
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback