Tisdag

Det var länge sedan jag skrev något här, sisådär 4 dagar. Därför kommer den här bloggen bli lite fram och tillbaka, ett hopp-plock av vad som hänt, känslor, tankar, drömmar, samtal, människor och upplevelser. Det kommer antagligen bli lite hitan och ditan, för jag tänker skriva om saker i den ordning som de dyker upp i mitt huvud och så enkelt är det.



I fredags, när jag cyklade till praktiken kändes allt jättebra, jag hade min nya röda vårjacka, solen sken och jag kände mig som Lilly Allen i hennes video till LDN, den när hon cyklar. Det var en riktigt härlig känsla och det var skönt att cykla. Jag har aldrig tidigare gillat att cykla, men nu plötsligt är det en helt annan sak, det är så skönt att cykla i stan. Men så, bara några få minuter senare, var det inte lika roligt längre, jag cyklade lite dumt och tänkte mig inte riktigt för (som den ovana cyklare jag är), så helt plötsligt låg jag på trottoaren med skrapsår på händerna och cykeln ute i gatan. Skitig var jag också. Jag reste mig ganska snabbt, för att vinka till en buss, som kom och som stannade alldeles vid mig, att allt var okej. Upp på cykeln och åka vidare och väl vid praktiken tvättade jag mina sår, de var inte så farliga. Styret på cykeln vad snett och behöver vridas tillbaka, men annars är ingen större skada skedd.
När jag, senare på eftermiddagen, cyklade hem igen kunde jag inte låta bli att tänka på samma musikvideo igen, jag cyklade genom stan och det kändes återigen som det var jag som cyklade runt där i videon. Hennes gula jacka utbytt mot min röda och allt var i sin ordning. Jag hade glömt morgonens incident.

På kvällen skulle jag, Marielle & Magnus på After Work på Blue Moon Bar, så jag duschade och gjorde mig iordning direkt jag kom hem. Jag fixade till håret och gillade resultatet som blev ganska annorlunda jämfört med hur jag har det för det mesta, och satte på mig ett rött linne och svart skjorta och kände mig ovanligt fräsch. Jag har börjat upptäcka att jag gillar att använda rött, det är roligt och känns lite med livfullt än de flesta andra kläder jag äger.
Som sagt, Blue Moon var på G och jag kände verkligen för det. Det var trevligt, men hög musik som var rätt kass och mycket pinsamma människor. Marielle blev sur på Magnus och efter ett tag gick hon och jag hem till honom och drack te, det var trevligt men jag kände för att gå ut. Så jag ringde Helle och åkte till en förfest där hon & Therese var. Förfest var ganska skoj, många nya ansikten och sisådär en timme efter att jag kom tog vi en taxi till stan och gick till Arena.
På Arena var det riktigt skoj, roligare än jag haft när jag varit ute på länge, faktiskt. Riktigt kul var det och det var ganska mycket folk, bland annat ett helt norskt fotbollslag (16 fotbollskillar, det ni! ;D). Norrmännen var överallt och hur skulle det hela sluta om inte med att jag & Therese följde med dem till deras hotell och sov där?
Självklart, vi hängde på dem när Arena stängde och där hade vi trevligt hela natten. Vi sov sisådär 3 timmar den natten (eller ja, Therese sov bara 15 min, sa hon), men det var det värt.
På morgonen var killarna trevliga och vi gick till Mc Donalds och åt, det var gott och bra och sen sa vi hejdå. De undrade om vi skulle ses samma kväll, men vi sa att vi skulle hem till Munkfors på kvällen. Efter ett tag ångrade vi oss och ville stanna kvar, vi ville träffa killarna igen! Med tanke på vilken rolig och händelserik kväll & natt vi haft så var vi inte alls pepp på Munkfors. Dock slutade det med att vi åkte hem ändå och jag var så trött på kvällen att jag lämnade Jossans fest redan 23.30 (förlåt, förlåt).



Igår var jag på bio, förhandsvisning av "The number 23". Det var Newz, min praktikplats, som ordnat förhandsvisningen och alla som var där var sådana som jobbar på Newz, deras kunder (företag som köper annonser) och läsare som vunnit biljetter. Innan var det mingel och lite att äta och efteråt fick man en drink på Drott Bar.
Filmen var riktigt bra, en av de bästa jag sett på länge (och då såg jag ändå på Farväl Falkenberg dagen innan), men den var riktigt läskig.
"The number 23", med Jim Carrey i huvudrollen, handlar om en man som av en slump kommer över en bok som heter just "The number 23". Hela boken handlar om en man som är helt besatt av talet 23 och snart börjar Carrey hitta likheter mellan bokens huvudperson och sig själv och snart blir även han besatt av siffran 23 och ser den överallt. Besattheten går långt och det slutar med att han för allt i världen måste hitta författaren till boken. Hur det slutar tänker jag inte avslöja här, men det är en riktigt spännande film som jag absolut tycker att ni borde se.
Och när har den premiär om inte 23e mars? jo självklart!


Härom natten drömde jag en ganska trevlig dröm, jag drömde att Olof & Johan från Skåne kom hit. De var söta, som vanligt, men egentligen kom de inte till Karlstad för att hälsa på oss, vi råkade träffa dem på tåget hit av en slump (fråga inte vart vi (=jag & emelie) varit och varför vi åkte tåg, för det vet jag inte). Emelie visste nog egentligen att de skulle komma hit, men det var inte så mycket mer med det. Vi kramade dem massa och var jätteglada och sen skiljdes vi när vi gick av tåget. De skulle nånstans, antagligen till den som de egentligen åkte hit för att hälsa på, och jag frågade Emelie om Olof inte skulle sova hos henne, det visste hon inte. Men det kändes som vi skulle träffa dem mer och det gjorde mig glad. Sen vaknade jag.

I helgen, eller rättare sagt, imorgon, ska Emelie åka till Skåne och träffa alla de söta. Jag är väldigt avundsjuk, men jag skulle inte för mitt liv trott att Olof skulle bjuda mig på sin 20års-fest i vilket fall. Och jag vet inte om jag hade åkt även om jag blivit bjuden, det känns lite som att det är deras grej, liksom. Men jag hade ändå hemskt gärna velat träffa dem alla igen. Jag menar, jag har ju bara träffat Olof en gång sen vi var och hälsade på dem i januari och de andra har jag inte träffat en enda gång sedan dess. Petter pratade jag med i telefon förra helgen, det gladde mig att han ringde, men det är ju ändå inte samma sak som att träffas.
Men jag hoppas att Emelie kramar dem allihop riktigt hårt från mig och nästa gång ska jag banne mig följa med!


Martin skrev till mig på msn idag, det känns skönt att vi i alla fall pratar med varandra igen. Jag vet inte om han varit sur över huvud taget och jag vet inte alls vad som hänt, men det känns som vi grävt ner hela grejen och det känns bra.


Som sista glädjemoment, för jag är faktiskt riktigt glad idag, kan jag berätta att jag och Rebecka åker till Stockholm för att fota nästa vecka. Stockholm är verkligen på G, känner jag nu när jag betalat tågbiljetterna. Vi har fixat kamera och jag har fått filmer av mamma. Det ska bli skoj och Rebecka har gjort en lista på saker som ska fotas och har massa planer och jag har fixat boendet.
Hur länge vi blir borta är inte riktigt bestämt, men vi åker på måndag och många bilder ska tas. Jag är pepp på att fota massor och vår fotobok ska bli hur bra som helst, det bara vet jag.
Den här veckan är det ju fortfarande praktik på Newz och det är skoj, jag och Robin får göra allt tillsammans och det är skönt. Han är bra och vi är bra tillsammans och det är kul även om det händer att vi sitter tysta i en timme i sträck. Fast de senaste dagarna har vi haft rätt mycket att göra och då har man inte tid att vara tyst så länge.



För övrigt känns det som att jag håller på att bli förkyld, och det har jag verkligen inte tid eller lust med just nu. Inte bra, men jag ska se till att sova tidigt ikväll (kollade på klockan precis och den visade 20.35, jag hade snarare gissat på 23!).
Imorgon ska jag promenera med Johanna & Åsa, trevligt trevligt.

Därför säger jag god natt nu. :)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:25:43
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:25:54
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:25:54
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:25:57
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:26:00
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:26:10
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:26:10
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:26:20
Postat av: Stefan

Jag vet mera än vad som står i bloggen :P

2007-03-20 @ 22:26:26
Postat av: Lena

ja, det gör du! ;D

Postat av: Lena

haha, ja det gör du! ;D

2007-03-20 @ 22:38:43
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback