Allt som är ditt

Du går genom parken, det är inte ens natt än
och två som går bakom springer ifatt och tar allt som var ditt
du borde ha skrikit, men det kommer inget ljud, dom behöver inte ens hålla för din mun
allt som var ditt

Och tänk om du hade gått en annan väg
eller inte varit så korkad och gått ute själv
du kanske hade fel kjol? eller kanske gick för sakta?
det måste vara ditt fel, det måste vara ditt fel

Vem skulle ha trott dig? Du fyllde i blanketten, sen: inget
och sen så var det borta, allt som var ditt

Alla sömnlösa nätter! Allt rotlöst klamrande fast till allt som är konstant
och allt som en gång var ditt

Och: tänk om du hade tagit andra vägen
eller inte varit så korkad och gått ute själv
du kanske hade fel kjol? eller kanske gick för sakta?
det måste vara ditt fel
det var aldrig ditt fel

Dom jävlarna ska skjutas

Jag vet vad han heter, jag står med ett gevär
ska spendera mitt liv med att ta tillbaka allt som är ditt


Säkert - allt som är ditt



De första gångerna jag hörde den här låten tänkte jag inte så mycket på den, men sen helt plötsligt insåg jag vad den handlar om och för varje gång jag lyssnar på den blir den bättre och bättre.
Texten är galet bra och trots att det är en sån allvarlig händelse kan jag känna igen mig i den, i tankegångarna. Jag har återigen börjat få känslan av att Annika Norlin känt alla känslor man kan känna,
jag har återigen fått känslan av att Annika Norlin känner mig och mina känslor,
jag har återigen börjat känna igen mig väldigt mycket i hennes texter.
Den känslan har jag inte haft sen jag lyssnade som mest på Hello Saferide.

Kommentarer
Postat av: valle

ja, det är verkligen en skitbra låt. En av dom bästa på skivan, helt klart.

Postat av: Lena

Helt rätt, bror!

2007-03-26 @ 00:25:37
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Anna

Ja visst låter det roligt? Undrar vad det mer finns konstiga vm i?

2007-03-26 @ 10:53:53
URL: http://www.mittlivsomanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback