Söndag

Jag har fått en hemsk magvärk, den har suttit i över ett dygn nu, så länge har jag nog aldrig haft ont i magen i sträck tidigare. Dessutom hade jag samma typ av magvärk i torsdags också, dock lindrigare. Jag vet inte alls vad det är, men ont gör det. Denna plötsliga magvärk och min rädsla för att utsätta min kropp för dumheter fick mig att ta beslutet att vara nykter igår och jag tror verkligen att det var rätt beslut. Dels hade jag rätt skoj ändå och dels så hade de flesta andra, som drack, inte väldigt skoj och för det tredje så tjänade jag 160 kr på att köra lite bil (för att inte prata om vilka pengar man sparar på att inte köpa massa alkohol).
Jag trivdes och roligast hade jag med Krille som gjorde sig lustig på min bekostnad konstant hela kvällen, men jag är en sån man kan skämta om och vi skrattade tillsammans åt det han sa och det kändes som han skrattade mer med än åt mig. Dessutom var Olof där, det var minsann riktigt länge sedan jag träffade Olof, så det gladde mig rejält! Olof & Krille är faktiskt de två som jag tänkt på att jag saknat från högstadietiden.

Sen blev det, som sagt, lite bilåkande och när jag kom tillbaka var Ida i upplösningstillstånd, hon grät och det var jättehemskt. Jag kom in i lägenheten och Ida visade mig allt som var förstört, det var allt från en sönderbruten platt-tång till sönderslitna gosedjur till en sönderriven bok som låg i tvättmaskinen.
Jag har otroligt svårt att förstå vad det är med folk, hur folk kan så uppenbart förstöra saker med flit, skit samma om de är fulla och inte vet riktigt vad  de gör, det är ingen ursäkt i det här fallet! Jag vet att jag kan bli alldeles för full ibland och att jag kan göra saker jag inte skulle gjort när jag varit nykter men jag skulle aldrig förstöra något för någon annan med flit! Okej om man kanske råkar ha sönder något och kanske inte tar så allvarligt på det som man borde, men aldrig att man förstör med flit.
Att en del människor inte kan förstå att de borde vara glada att någon vill ha dem hemma hos sig på fest, att en del människor inte kan förstå att om det blir så här lär det ju avskräcka folk från att ha fest igen. Det är hemskt att en del människor totalt saknar respekt för andra, att en del människor inte fattar att alla inte är gjorda av pengar och att det faktiskt finns saker som kan betyda väldigt mycket och som man vill ha kvar!

Idioti är ordet och nog blir man rätt förbannad på folk som gör såhär.
Det får mig direkt att relatera till klassfesten jag hade hemma hos Jocke förra vintern, då någon sparkade ett hål i väggen, någon kastade ut jockes sko i en snödriva och massa annat. Det var hemskt och Jocke var grymt förbannad, efter det hade jag aldrig fest hos honom mer, jag varken vågade eller fick.

-

Nu kom mamma och bad mig hjälpa till att skörda rabarber, "det är totalkris, nästan alla har åkt hem!". Hela åkern måste vara färdigskördad vid 17, för då kommer lastbilen och hämtar rabarbern, så det är väl inte annat än att jag får gå ner och hjälpa till, får väl se hur mycket min magvärk pallar, bara.

Kommentarer
Postat av: pelle

det kanske är blindtarmen?

2007-06-11 @ 18:30:53
Postat av: Lena

Nä, Pelle! Blindtarmen sitter bara på ena sidan. Förresten har jag inte ont längre! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback