Kvinliga storheter

Nästa helg är det Peace & Love i Borlänge, nästan alla jag känner ska dit (känns det som i alla fall), men inte jag. Nästa helg ska vi ha en fest här hemma, där jag ska delta och därför inte kan åka till Peace & Love.
Hultsfred krockade med studenten och jag är festivalsugen så det skriker om det, men vet inte om jag kommer iväg på någon festival alls i sommar.

Jag är dock oerhört sugen på Way Out West i Göteborg och Stefan är i alla fall nästan lika sugen, Pelle är du också det? Jag skulle hemskt gärna åka dit, men vet nog ingen annan som är sugen, så det är er det hänger på, grabbar!

-

På sista tiden har jag insett hur viktiga de kvinliga soloartisterna är för mig, det är nästan bara dem jag lyssnar på för närvarande.
De som lockar mig mest till Way Out West är Regina Spektor, Lily Allen & Annika Norlin, i form av både Säkert! och Hello Saferide. Det är inte Timo Räisänen, The Ark, The Hives & Shout Out Louds som man kanske hade kunnat tro.

De artister jag lyssnar mest på just nu är dessutom dessa fyra ovannämnda kvinnor, samt några andra kvinliga soloartister. Dem kan jag lyssna på dag ut och dag in och gärna samma skiva tre gånger på raken. Visst kan jag få akuta behov av Håkan eller någon annan av mina favoritmän (eller någon grym grupp, för den delen), som igår till exempel, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Just nu är det kvinnorna som dominerar mitt musikintag.

Kommentarer
Postat av: pelle

om cashen räcker så visst! och du, jag lyssnar på lily precis just i detta nu!

2007-06-24 @ 20:04:47
Postat av: Patrik

Regina Spektor. Jag ryser av tillfredställelse. Way out west it is!

Postat av: Stefan

Kvinnor kan, det har jag alltid sagt:D

2007-07-03 @ 11:09:05
Postat av: Lena

Pelle - spara, spara, spara! :D
Patrik - I hope it is! Mmm, Regina är mums.
Stefan - Klart att kvinnor kan! :D

2007-07-04 @ 14:02:11
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback