Ruska min tryffel

Usch vilket väder det är, jag trodde det var jul! VART ÄR JULEN? Regn, regn, regn. Några små stunder har det varit lite vitt här på gården, men i övrigt är Värmland en regnig plats den här veckan. Eller, vad vet jag? Jag har ju inte åkt längre än till Munkfors sedan i Fredags! Eller, nu ljög jag igen. Igår var jag ju hela vägen till Molkom! Där firades jul med släkt och det var lika trevligt som vanligt, alla gick varandra på nerverna och gapade och skrek. Vi spelade ett roligt spel, Retro (man skulle kunna så mycket som möjligt om 50-, 60-, 70-, 80- & 90-talen. Gissa hur mycket jag kunde! Ja, spel hör till traditionerna, likaså maten (som, förutom traditionell julmat bland annat innehåller kokt ris samt en grönsaksgryta med curry), de sju sorters kakorna (som iår bara var 5, men vem bryr sig så länge man får Strassburgare? Hur goda som helst!) och att inte förglömma - den årliga vadslagningen! Varje år slår familjerna (släkten, kanske är ett bättre ord. Det är ju ändå några familjer) vad om vad Eurokursen, Dollarkursen, Bensinpriset (95 oktan på OKQ8-macken i Molkom) och Temperaturen i farbrors köksfönster kommer vara nästa år. Javisst, skoj är det och är man grym på att gissa kan man tjäna en tia per vad och person. De'ni!
Jajustja! Jag hade varit i Molkom igår, men annars har jag mest hållt mig på går'n. Och här regnar & blåser det till förbannelse! Blött och kallt och hemskt. Imorgon drar jag dock till Karlstad, julklappscheck på skidkläder ska inlösas och sen blire middag och bio. Familjen ska se på Arn, jag hänger med för att vara social och ha nåt att göra. Dessutom ska vi sitta typ längst fram, hur gärna gör man det när man går på bio? Ja, självklart var det nästan fullt i salongen, så vi tar vad vi får. Men Arn blir det visst i alla fall.
För övrigt har jag utvecklat en ny passion för tryffel. Jag har aldrig riktigt ätit så mycket tryffel förut, men iår har det varit tryffel både här och där och jag vet inte vad som har hänt, men helt plötsligt har jag ätit tryffel som aldrig förr. Och visst är det gott! Så, skaru bju' mig på nå' gott i jul, bju' mig på tryffel!

Annars händer inte så mkt, på lördag ska jag träffa Helle, skoj värre! Jag är jättepepp. Vi ska ha en heldag på stan, hon har presentkort på Gina Tricot och själv har jag fått 1700 kr i julklapp som jag borde spara till att köpa skidor med. Men hur kul är det när man lika gärna kan tulla på fond-pengarna? Javisst, skidor ska inköpas, men jag vet inte var och hur. Förmodligen i Norrland i alla fall - orka släpa! Ja, skidor behövs! Med mindre än en mil till Getberget och med 4 dagar planerade i Vemdalen i Januari, nu eller aldrig, va?



På nyår ska jag hänga med Marielle, vad vi ska göra är ännu oklart, men om någon ska ha brakfest med middag och såntdär är vi ju inte de som är de. Självklart tackar vi ja till de flesta inbjudningar!

God fortsättning, gott folk.

Kommentarer
Postat av: pelle

vi spelar också alltid brädspel och det där "Retro" lät jävligt roligt! :D

2007-12-29 @ 11:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback