Etapp 1: Klarälvsbanan

Ikväll är det liv i stan, i varje gathörn är det folk och det skrålas och sjungs och festas i i stort sett varenda hus. Det är fint väder, det kanske är det? Jag vet inte, men jag vet att jag inte festar. Jag har inte riktigt ork eftersom jag spenderat över 6 timmar på cykel idag, och eftersom jag cyklat större delen av Klarälvsbanan, hemifrån till Karlstad, vilket innebär ca 75 kilometer. Dessutom regnade det massor de första 30 kilometrarna! Fast i ärlighetens namn så var jag en sväng på en förfest, men hälften av människorna var för fulla och själv hade jag bara druckit två glas vin.
Imorgon fortsätter vi vidare till Molkom, vilket är kanske 4 mil bort, så det blir en bra mycket kortare sträcka, men med träningsvärk och en farmor i släptåg kommer det bli lugnt cyklande med många pauser.

Just nu sitter jag i lägenheten, jag hör svaga toner från Simon & Garfunkel-skivan inne i vardagsrummet, men det är knappt så det hörs hit in till min brors rum. Öppnar jag fönstret hör jag istället Per Gessle som spelar här väldigt nära, jag cyklade förbi förut, såg ju inte in eller nåt, men det var massa folk utanför och överallt runt omkring. Men jag måste säga att jag tycker att Mariebergsskogen är ett bra konsertställe, det märkte jag på Parksommar!
Nu ska jag sova för att orka upp imorgon och cykla iväg på etapp 2.

När jag låg i soffan kände jag av alkoholen, det snurrade lite trots att jag bara druckit två glas vin och en och en halv grogg ikväll, och dessutom utdraget på 4 timmar. Jag är trött helt enkelt, så att sova känns verkligen som rätt beslut! Tack & god natt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ju helt klart att man har olika alkoholvanor. När jag är på en riktigt stor fest, kanske jag dricker två glas vin till maten, och sedan något mer... (motsvarande 1 och en halv grogg). Sen blir jag så snurrig att jag övergår till vatten. Är jag uppe riktigt sent kanske jag dricker något till glas vin senare.
Varför har vi inte lyckats förmedla måttlighetens välsignelse till våra barn?

2007-08-04 @ 12:25:19
Postat av: pelle

Haha, din mors kommentar var nyttig som sjutton. Annars måste jag bara säga att du är jävla bra som lyckas cykla så långt!

2007-08-04 @ 13:48:02
Postat av: den riktiga maria

hehe jag skriver under på pelles kommentar :)

2007-08-04 @ 19:10:01
Postat av: Pappa

Det var faktiskt bara regn de första 20 kilometrarna! För övrigt var vår cykeltur bland det bästa jag gjorde i somras.

2007-11-16 @ 19:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback