Torsdag

Jag somnade sent inatt, vid ett-tiden eller så. Klockan var ställd på 6 och då skulle jag upp och duscha. Jag sov lite halvdåligt med en snarkande kvinna i sängen bredvid och jag var nog lite vilsen när jag vaknade till ivid 4.40 imorse (inatt?). Jag gick upp på toa och när jag väl pallrat mig dit tänkte jag att jag lika gärna kunde duscha då - varför vänta till 6? Sagt & gjort, jag duschade sådär mitt i natten och sen gick jag och la mig igen. Folk började gå upp vid 6.30 eller så och jag vaknade väl till lite och halvsov och sådär.. Jag var trött och låg kvar i sängen när de andra stökade runt och orkade inte gå upp förrän klockan var nästan 8.30. Det var skönt att ligga så länge, men hela min dag känns lite rubbad.
Praktiken idag har väl varit som de flesta andra dagar, jag har inte gjort så väldigt mycket, sprungit några ärenden och fixat lite. Jag håller på att skriva en text om företaget, till hemsidan, och snart ska jag ner till någon kiosk och köpa två tidningar. Dessutom har vi möblerat runt lite idag.

Vädret är riktigt härligt och vi satt ute på innergården och åt lunch idag, träden har slagit ut sedan igår och det är verkligen vårkänsla i luften.

I helgen ska jag ut till Värmdö tillsammans med Anna-Lena (hon som jag bor hos) och vara där, de har städdag där, så jag ska vara med och städa. Och förhoppningsvis blir det väl även något trevligt valborgsfirande.

Idag har bilder som jag skickade in på framkallning härom dagen kommit, men de är hemma hos mina föräldrar, så jag kan inte titta på dem. Dessutom måste några av dem skickas vidare som arbetsprover till en skola jag har sökt till, och det måste göras medan jag fortfarande är i Stockholm, det känns lite läskigt att söka utbildningar med bilder man själv aldrig hållit i. Men jag har ju sett dem på datorn, så det ska nog gå bra.


Nu är det dags,
back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback