Sun is in the sky

Jag tror nästan att jag har börjat bli folkskygg, jag vill inte träffa människor som inte är mina vänner eller mina vänners vänner. Det räcker så, liksom. Dessa personer vill jag i och för sig träffa mycket, men det känns ändå lite läskigt. Egentligen är jag nog mest feg, för om någon som var trevlig och bra fick för sig att den ville umgås med mig och tog kontakt skulle jag nog inte stöta ifrån, men jag vill liksom inte vara den som går ut bland främmande människor.

Just nu sitter det 4 pers i gräset utanför mitt fönster, 4 personer som alla är mina grannar och därmed inte ens helt främmande, men inte vågar jag gå ut och sätta mig i solen. Nej, jag stannar hellre inne, för att slippa att hamna mitt bland dem. Jag skulle behöva någon som kom och drog ut mig, jag skulle behöva ett samhälle där man inte var så rädd för mitt & ditt, jag skulle behöva en kultur där man pratar med främlingar helt utan anledning. Men det är inte så jag är uppväxt, det är inte så jag är uppfostrad. Det är inte så mitt liv ser ut.

Så om någon som läser det här är en sådan människa som lätt tar kontakt med främlingar (eller som helt enkelt bara skulle gå ut och sätta sig i solen om man känner för det, trots att det redan är människor som man inte känner där) så säg till mig. Ta med mig ut och hjälp mig loss från dessa fega föreställningar jag har i min hjärna och i mitt medvetande! Jag klarar inte att göra det själv, jag plockar ihop alla grejer, jag tänker att det finns ju ändå gräs som är ledigt, men jag bangar så fort jag ser dem som sitter där.
Lite kan det nog ha att göra med att de sitter där två & två och själv är jag ensam. Så om jag hade någon att ta med mig ut hade det kanske inte varit så farligt. Eller om det varit fyra utspridda personer som inte brydde sig alls om varandra. Eller?
Jag vet inte, jag vet bara att jag är feg och förmodligen kommer stanna inne resten av dagen också.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner igen mig så otroligt mycket! Att vara social med människor som man inte känner alltför väl är läskigt, det är bara så.

Postat av: Anna

Ohh, jag vet vad du menar. Och det är verkligen bilden av Sverige också, tyvärr. Hade det inte varit sverige hade nog folket utanför ställt sig och knackat på ditt fönster och undrat varför du inte joinade dem.. Haha, nästan i alla fall.
Men, grejen är den att jag tror (och nästan vet) att det mest sitter i ens eget huvud. De skulle nog 1. inte ens bry sig eller 2. tycka att det var skoj med lite nytt folk där på gräset.
Gå ut nästa gång! :-) För din egen skull.

2007-04-16 @ 23:15:14
URL: http://www.mittlivsomanna.blogg.se
Postat av: Patrik

Det är indie att sitta kvar inne. ;)

2007-04-18 @ 22:07:51
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Lena

Alltid denna eviga strävan efter att vara indie! Men om det är indie att sitta inne och vara ensam önskar jag nog att jag var lite mindre indie.

2007-04-19 @ 18:45:15
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: pelle

men hur många går ut och sätter sig i gräset med grannarna, lena? du är inte onormal, bara väldigt svensk. och hallå, indie är ingen stil det är... oberoende musik - från första början. uttrycket blir lite väl uttjatat.

2007-04-19 @ 21:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback