Dagens glädje

I sommar ger sig Säkert!, Moneybrother & Salem Al Fakir ut på en gemensam turné, och den turnén kommer även göra ett uppehåll i Karlstad, det är min dags lycka.
Jag har varit halvt förstörd på sista tiden, sen jag upptäckt att jag varken kan åka på Hultsfred (på grund av studenten) eller på Peace & Love (på grund av ett stort jubileum hemma på gården), så därför kom det här som en otroligt glädjande nyhet.

Idag sitter jag här i soffan, som vanligt, och på bordet framför mig står resterna från igår i form av glas och flaskor. Magen kurrar, men utanför mitt köksfönster sitter massa människor, så innan jag visar mig för mycket i köket behöver jag duscha och sätta på mig lite mer anständiga kläder.

Igår vad det, som sagt, fest. Hos mig, som vanligt. Det var riktigt roligt, måste jag säga, och jag drack inte så väldigt mycket, det är skönt att komma ihåg allt som hände.
Inatt drömde jag om att festen fortsatte hemma hos mig, och att det slogs sönder massa glas. Jag blev helt förstörd för att alla glas gick sönder. Utöver det drömde jag även att jag var med Emelie & L0tt och någon mer och så skulle L0tt ut på promenad eller något och så skulle den andra personen med och så frågade L0tt Emelie om hon ville med, och det ville hon ju självklart, men så var det ingen som frågade mig, så jag blev sittandes kvar helt ensam. Jag kände mig otroligt utstött.
Jag är faktiskt lite sådär, jag har svårt för att folk umgås och har roligt utan mig, jag vill liksom alltid vara med. Jag vill inte att någon av mina kompisar ska åka på Peace & Love, till exempel, för jag vill inte att de ska ha roligt utan mig. Jag vill alltid vara med när det händer saker och därför blir jag lite svartsjuk på något sätt när mina kompisar umgås med varandra, men inte med mig (Nej, att mina kompisar umgås med sina kompisar, som inte är mina kompisar, stör mig inte alls). Det är väl den enda formen av svartsjuka som finns i mig.
Fast, om någon av er läser det här så är det absolut inget ni ska ta personligt! Det är väl klart att jag tycker att ni ska ha kul och göra det ni vill, det är mest att jag också vill, vill, vill. Jag vill hela tiden, så mycket! Jag vill alltid vara med när det händer något, så är det. Men för den sakens skull inser jag ju att alla inte alltid vill ha med mig på allting.

Nu ska jag duscha och klä mig, så att jag inte hungrar ihjäl innan jag ser någorlunda anständig ut.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst är det intressant! Och ingen kommer ju nånsin EGENTLIGEN få veta. Inte förrän vi transplanterar ögon i alla fall.
Kan för övrigt också vara sån, att man verkligen inte vill missa något. Tror det är en rätt vanlig egenskap.
Och jag vill också gå på Moneybrother! Hmm.. Ska bara lista ut var jag ska kunna gå :-)

Postat av: Ida

Jag är precis likadan! Jag vill alltid vara med på allt och vill inte missa nåt.

2007-04-17 @ 10:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback