Baby, baby dry your eye

Nej, rubriken har absolut ingenting med det här inlägget att göra. Det är bara så att jag lyssnat på Marit ikväll och fått den låtraden på hjärnan. Och så hade jag ingen bättre rubrik på lager, helt enkelt.

Jag hade stängt av datorn och lagt mig för att somna, men kunde bara inte låta bli att gå upp för att skriva den här bloggen, den behöver skrivas helt enkelt och mitt minne är för kasst för att inte göra det direkt. Dessutom känns det som att jag väldigt sällan har något att skriva om här. (Och för det tredje hade jag nog inte kunnat somna utan att skriva den heller, tankarna hade malt för mycket)

-

Jag skulle vilja ha någon som jag kunde prata med om Jocke, om verkligen allt. Det handlar inte om att jag har några känslor för honom nu (nej, det vore väl ganska konstigt, ändå), utan det handlar om att jag vill prata av mig. Ibland när jag ska sova, som ikväll, kan jag bara inte låta bli att tänka på honom. Det handlar om minnen, om saker vi sagt eller gjort, sånt vi upplevt tillsammans. Det handlar om att jag vill berätta om vad vi hade tillsammans, vad vi gjorde och vad vi sa. Fast egentligen handlar det nog mest om att jag skulle vilja ha någon ny att skapa nya minnen tillsammans med. Jag är glad att det enda jag har från min & Jockes tid tillsammans är fina minnen.
Jag kan tänka tillbaka på hur det var för två år sedan och jag minns de första gångerna vi träffades. Jag minns inte vad vi sa, men jag minns vad & hur vi gjorde och jag minns vad jag kände.
Jag minns första gången när vi gick och fikade och Johanna & Nathalie satt vid bordet bakom mig och spanade, jag minns att vi pratade på och att det var trevligt. Jag minns andra gången vi träffades, jag åkte hem till honom och att han satte sig i soffan med förhoppningen att jag skulle sätta mig bredvid, men istället valde jag fåtöljen. Vi pratade mycket och länge och han lade sin hand på mitt ben. Jag minns att han följde mig ner till bussen när jag skulle åka därifrån och när vi väntade på bussen höll han om mig. Jag visste hela tiden att om jag hade vänt upp huvudet hade han kysst mig, och därför lät jag bli.
Ja, jag ska inte berätta om alla gånger vi sågs här, men när jag börjar tänka i de här banorna väcks alla tankar och jag skulle vilja ha någon att ventilera dem med. Jag vet inte riktigt varför allt det här väckts till liv just inatt, det skulle kunna ha att göra med att det faktiskt är exakt två år sedan jag & Jocke blev tillsammans idag, men det tänkte jag inte på förrän en bra stund efter att jag började tänka på vårt förhållande.
Ja, det finns så väldigt många fina minnen, allt från första gången jag saknade honom så extremt mycket att jag verkligen insåg att jag älskade honom (Hultsfred -05 & första gången vi inte haft kontakt på flera dagar sen vi blev tillsammans) till minnen från den enda resa vi gjorde tillsammans, vi åkte till Stockholm och det var något av det finaste vi gjorde. Jag kan helt enkelt konstatera att alla minnen är fina minnen.
Ja, som sagt. Ventilera minnen är något som är väldigt viktigt för mig och när jag nu inte har någon att berätta för fick det resultera i en blogg istället.

Nu har jag gjort det, ute snöar det och snart borde jag förflytta mig tillbaka till sängen.
Och som en tillfällighet fanns just Jocke på msn såhär klockan 3 på natten, just när jag skulle skriva en blogg om oss.
God natt

Kommentarer
Postat av: Jocke

Att vi inte ville samma saker gör inte vår tid tillsammans oviktig men känn inga dåliga känslor över de beslut du fattat. Du gjorde nog rätt för din skull. Och som det visade sig också för min :-)

2007-04-10 @ 05:31:36
Postat av: Lena

Nejdå, jag ångrar ingenting och det vet du. Och det är inte det jag vill säga med det här inlägget heller, utan bara att jag kan behöva prata om det ibland. Och att det lätt blir att jag tänker på hur vi hade det om jag känner mig ensam, det är lite som att när jag önskar att jag hade någon att krama tänker jag på att det var mysigt när jag hade dig. Men för den sakens skull betyder det inte att jag vill ha dig tillbaka, men det vet du också! :)

Postat av: M.

Läser inte så mycket "vanliga" bloggar. men jag hamnade här av en klickslump. Kärleken är alltid unik men samtidigt alltid oxå allmängiltig. Smärtan är universell, det är bara scenografin som ändras. Pretto, pretto kanske. Men det bjuder jag på. ha det gött, och kolla gärna in min blogg.

2007-04-10 @ 16:48:21
URL: http://www.malmstedt.blogg.se
Postat av: Lena

Du har så rätt, så rätt.

2007-04-10 @ 17:04:30
URL: http://moeller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback